Ovako će izgledati autoput Preljina – Požega (FOTO)

3
26416

ČAČAK – Srbija je u Budimpešti u ponedeljak potpisala komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji auto-puta Preljina-Požega.

Reč je o ugovoru za izgradnju jedne od najtežih deonica na Koridoru 11, od Preljine do Požege, čija je vrednost 450 miliona evra.

Skoro trećinu trase na budućem auto-putu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli.

Projektanti kažu da će gradnja biti komplikovana, ali da su ispunjeni svi uslovi da ova saobraćanica bude u skladu sa svim ekološkim i saobraćajnim standardima Evropske unije.

Ovaj put ima tri tunela: Trbušani, Laz i Munjino brdo, 32 mosta, 11 nadvožnjaka, i tri petlje, od čega je najvažniji čvor Prilipac, koji se nalazi na samom kraju deonice, odakle vode putevi ka Boljarima i Kotromanu – objašnjava projektant auto-puta Nevenka Đokić za RTS.

Deonica Preljina-Požega je podeljena na tri manje deonice. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave u dužini do 8,27 kilometara.

Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz“ od 1.750 metara.

Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Deo auto-puta Koridora 11 Preljina–Požega jedan je od najzahtevnijih na pravcu Koridora 11 i obuhvata obilaznicu oko Čačka i zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru. Spaja i dva bitna putna pravca – jedan prema Crnoj Gori drugi prema BiH.

Od Požege do Kotromana, odnosno do Višegrada, predviđen je auto-put. Saobraćajni institut CIP je uradio generalni projekat, a treba da se nastavi, treba da se urade idejni i glavni projekti kako bi se povezala Republika Srpska – kaže Milutin Ignjatović iz Saobraćajnog istituta CIP za RTS.

Ugovor se odnosi na projektovanje i izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova sa rokom za izvođenje radova od 36 meseci, u koji nije uključen period izrade i usvajanja projektne dokumentacije.

Ta deonica je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran, ukupne dužine 258 km.

U Srbiji je 2016. na Koridoru 11 pušten u saobraćaj autoput Ljig-Preljina u dužini od 40 km, a u uskoro bi trebalo da bude završen i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 km.

Na toj trasi su deonica Ub-Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvođači, a Kinezi sa domaćim podizvođačima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig.

Kinezi grade i deo auto-puta od Surčina do Obrenovca koja će biti završena 2019. godine.

Planirana se i gradnja od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom.

Izvor: RTS, B92

3 KOMENTARA

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR