Od danas rigorozniji pregledi – šta se toleriše, šta ne?

0

Tehnički pregled vozila od četvrtka, kada stupa na snagu novi pravilnik, biće znatno detaljniji i rigorozniji, ali ne toliko da se neće tolerisati minorno oštećenje ili najmanja nečistoća.

Kako piše „Blic“, prema novom pravilniku, tehnički pregled putničkih automobila trajaće pola sata, teretnih vozila 45 minuta, a pod posebnom lupom delovi koji ugrožavaju bezbednost.

Neće se tolerisati neispravni uređaj za zaustavljanje ili upravljanje, oštećene pneumatike, pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, dubinska koroziju, neispravni svetlosno signalne uređaje, oštećena ili nečitljiva identifikacionu oznaka.

Možda i najveće polemike u javnosti izazvala je najava da nečisto vozilo neće moći da prođe tehnički pregled. Radnici na tehničkom pregledu moraće da vrate prljavo vozilo sa pregleda jer će na osnovu fotografija inspektori saobraćajne policije utvrđivati da li je vozilo bilo čisto ili ne odnosno da li je kontolor mogao da vidi stanje, recimo, spona. To znači da vozila koja imaju naslage blata moraće prvo da idu u perionicu pa na tehnički pregled.

Takođe, treba znati i da je tolerancija na oštećenja vozila do pet odsto postojala i da to danas ne važi. Kako poručuju stručnajci, toleriše se oštećenje koje ne utiče na bezbednost vozila.

Međutim, to ne znači da vozilo neće moći da bude registrovano zbog minornog kvara. Kako kažu u saobraćajnoj policiji, automobil sa polomljenim prednjim farom može da prođe tehnički, ali vlasniku zbog tog kvara sledi prekršajna prijava i kazna od 60.000 do 800.000 dinara. Međutim, ukoliko mu, recimo, ne radi zadnji farovi to itekako utiče na bezbednost zbog čega ne može da prođe tehnički pregled, prenosi „Blic“.

Mnogo dilema pred četvrtak pojavilo se i vezi sa naprslom šoferšajbnom. U saobraćajnoj policiji objašnjavaju da se neće tolerisati velike naprsline koje pri većim brzinama mogu dovesti do potpunog lomljenja stakla. Ipak, ne treba da brinu vlasnici vozila čije „šoferke“ imaju naprsline od svega nekoliko centimetara.

Takođe, da bi registrovali prepravljeno vozilo vlasnici moraju da imaju uverenje o ispravnosti. Na primer, prilikom ugradnje TNG uređaja.

Ove neispravnosti se naročito neće tolerisati na tehničkom pregledu:
– neispravni uređaj za zaustavljanje
– neispravni uređaj za upravljanje
– dubinska korozija
– oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama
– neispravni svetlosno-signalni uređaji
– oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka
– motocikl, tricikl – 15 minuta

Izvor: Blic

BEZ KOMENTARA

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR