Više od 700 laži na naslovnim stranama tri tabloida u 2018. godini

0
233

Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažne odnosno neutemeljene vesti. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza.

Do ovih podataka novinari Raskrikavanja došli su pregledom svih naslovnih strana u 2018. godini ova tri tabloida kao i uočavanjem trendova kroz celu prošlu godinu. Estradne i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.

Smrt, krv, rat, uvrede, ekskluzivna poverljiva saznanja i najava apokalipse su karakteristične za naslovne strane prorežimskog tabloida Informer.

Od paklenih planova “Šiptara” da napadnu sever Kosova do 25. aprila, da rat na Kosovu počinje 15. decembra ili da 31. decembra “Šiptari napadaju sever”, nije bilo ništa.

Iako su 16. novembra objavili da “Šolak i Đilas kupuju TV Prva i O2”, ove dve nacionalne televizije kupila je kompanija „Kopernikus Corporation Cyprus“ sa Kipra u vlasništvu niškog biznismena Srđana Milovanovića, vlasnika „Kopernikus Technology“. U septembru su preneli da je na izborima u Majdanpeku Vučić pobedio Đilasa koji na tim izborima nije ni učestvovao, kao i da ćemisteriozna bolest X pobiti milione.

Na naslovnim stranama ovog lista spominjanje Aleksandra Vučića i Dragana Đilasa u uskoj je konkurenciji – predsednikov lik se pojavio minimum 90 puta, dok Đilas zaostaje za oko 10 pojavljivanja. Međutim, slično kao i prethodnih godina, sledeći omiljeni predsednik uredništvu Informera je predsednik Rusije koji se na naslovnoj strani pojavljuje više od 60 puta, isključivo u pozitivnom svetlu.

Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji, od čega vesti o Vladimiru Putinu, njegovim porukama podrške Srbiji, Kosovu i Aleksandru Vučiću, čine čak petinu.

Jedna od najvažnijih tema je kampanja pokrenuta protiv Fondacije “Podrži život” i glumca Sergeja Trifunovića, nakon što je tim putem sakupljen novac za lečenje četvorogodišnjeg Dušana Todorovića. Srpski telegraf je u nekoliko uzastopnih brojeva objavljivao Trifunovićevu sliku uz naslov u kom se tvrdi da glumac “mulja sa novcem za bolesnu decu”, o čemu je Raskrikavanje u dva navrata pisalo. Ministar Lončar se pozivao na pisanje ovog tabloida i najavio kontrolu trošenja novca u kojoj nisu nađene nepravilnosti.

Alo je na 358 naslovnih strana imao najmanje 149 lažnih i neutemeljenih vesti. Najupečatljivije su da će Luka Bojović biti uskoro na slobodi, da stiže u Beograd te da će „krv teći ulicama“.

Ekskluzivna saznanja da iz „Vlade odlaze Zorana i Vanja“ te da je „Milinko Cicmil novi ministar privrede“ samo su neka koja su se ubrzo pokazala kao netačna. Veliki broj neutemeljenih vesti odnosio se na planiranje rušenja Vučića. Tako su se danima nizale vesti o tome da su „Šiptari planirali ubistvo Putina i Vučića“, zatim da „Vuk i Tači pale Srbiju“, „Tači plaća haos u Srbiji“, „Plan za rušenje Vučića u pet tačaka“.

22. pa 24. jula Alo je objavio da „Tači, CIA i Mi6 ruše Vučića“, odnosno da „Vučiću skidaju glavu“.

Tabloid Alo izrazito je pristrasan Srpskoj naprednoj stranci i Aleksandru Vučiću te smo u analizu lažnih vesti ubrajali i lažna obećanja vladajućeg režima poput onog da će do kraja 2018. prosečne plate u Srbiji biti 500 evra.

Alo je najavio i da do kraja 2018. godine dobijamo osam helikoptera, četiri Mi17 i četiri borbena M35 kao i šest baterija raketnog sistema kao i da će se Kosovo i Albanija spojiti 1. januara 2019. Ni jedno ni drugo se nije ostvarilo.

Dobri odnosi sa vlastima

Tabloid Informer uređuje Dragan J. Vučićević, koji je i stoprocentni vlasnik ovog lista.

Izdavač ovog lista je firma “Insajder tim doo”, koju takođe samostalno zastupa Vučićević, a preko te i ćerke-firme “Info it Media” dobija milione dinara na konkursima za sufinansiranje medija.

Vlasnik tabloida Alo je Saša Blagojević koji je u junu prošle godine kupio i televiziju Studio B. Blagojević je, kako piše portal Pištaljka, dugogodišnji prijatelj ministra finansija Siniše Malog, sa kojim je išao u isto odeljenje Pete beogradske gimnazije.

Izdavač Srpskog telegrafa je “Medijska mreža doo” čiji su vlasnici Ljubomir Dabović sa 55% vlasništva, dok po 15% imaju Lazar Simić, Milan Lađević i Saša Milovanović. U impresumu novina Milovanović je naveden i kao direktor, a Lađević kao glavni urednik. Lađević je radio kao glavni urednik Kurira do kraja 2015, da bi sredinom sledeće godine osnovao Srpski telegraf.

Lazar Simić je, prema podacima iz KRIK-ove baze imovine političara, advokat koji je radio u kancelariji Igora Isailovića, poslovnog partnera premijerke Ane Brnabić i čoveka od poverenja bivšeg gradonačelnika Beograda a sada ministra finansija Siniše Malog.

Izvor: Raskrikavanje

BEZ KOMENTARA

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR