
Lažnim sniženjima je stigao kraj. Trgovac više neće smeti da kupce mami velikim popustima, ako takvih nema u radnji.
Kako pišu “Večernje novosti“, velika sezonska sniženja imaće vreme i rok trajanja, a brojke o popustima moraće i da se potvrde i konkretnim cenama – pre i posle sniženja.
To je bio i cilj novog Zakona o trgovini koji je u utorak stupio na snagu, a kojim se jasno određuje šta se može nazvati rasprodajom, šta su sezonska sniženja, a šta je akcijska prodaja.
– U slučaju prodaje robe sa sniženom cenom, trgovac je dužan da jasno istakne i sniženu i prethodnu cenu. Rasprodaja robe je prodaja po nižoj ceni u odnosu na prethodnu cenu, ali samo u slučaju da trgovac prestaje da radi, ako prekine poslovanje u određenim objektima ili odluči da više ne prodaje određenu robe. Trgovac je dužan da fizički izdvoji robu koja je predmet rasprodaje od robe pod redovnim uslovima – naglašavaju u Ministarstvu trgovine.
Sezonska sniženja po novom propisu organizuju se dva puta godišnje. Mogu da počnu u periodu između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula i da traju najviše 60 dana po sezoni. Akcijska prodaja je ograničena na 31 dan, a tokom trajanja trgovac mora da istakne i prethodnu i sniženu cenu, kao i procenat sniženja, osim ako akcija ne traje do tri dana.
– Ovim zakonom je stvoren prostor da se otklone sve mogućnosti da se kupac dovede u zabludu, jer su doneta rešenja iz evropske i međunarodne regulative. Jasno se određuju pojmovi sniženja i akcijske prodaje i razlozi zašto seu cene niže. Imali smo salve sniženja kojima su trgovci samo pokušavali da privuku kupce. Isticali su sniženja kojih u radnjama nije bilo ili je na takvim velikim popustom bilo tek nekoliko artikala – kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača.
Prema njegovim rečima, ovaj zakon ide u korist potrošačima i oni bi trebalo aktivno da učestvuju i prijavljuju sve sumnjive akcije tržišnim isnpektorima. Kako kaže, zaprećene su veoma visoke kazne od 30.000 do 50.000 dinara za male trgovine, ali i do tri miliona dinara za velike trgovinske sisteme.
Novi zakon o trgovini daje mogućnost tržišnim inspektorima da budu tajni kupci. Kada „obavi prikrivenu kupovinu“ i prikupi dokaze za nepravilnosti, onda može da reaguje.
– To je mana ovog zakona. Jer, inspektor u ulozi tajnog kupca može biti u konfliktu interesa sa svojim poslom – kaže Bogosavljević.
Izvor: Večernje novosti
Nije bitno koja je cena ispisana na rafovima, nego koja cena je u knjigama. Za snizenje mora u knjigama da se uradi nivelacija cene.
Kojim knjigama???
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.