Ogromni gubici u ugostiteljskom sektoru: Minimalna popunjenost u hotelima, otkazuju se rezervacije

0
1190

ČAČAK – Sektor hotelijerstva i ugostiteljstva, kao sastavni deo turističke industrije, najviše je pogođen pandemijom korona virusa, a tome u prilog govore podaci da su hoteli gotovo prazni ili se aranžmani otkazuju.

U čačanskom hotelu “Beograd“ smešteno je tek par gostiju, kaže marketing menadžer Ugostiteljsko turističkog preduzeća “Morava“, Maristela Belić.

Gubici su veliki i nemerljivi. Kao firma smo imali plan da ove godine ostvarimo najbolji poslovni rezultat od dana privatizaciju UTP “Morava“, što je bilo realno očekivati na potvrđen broj dolazaka i noćenja kako domaćih tako i inostranih gostiju – rekla je Belić agenciji MNA.

Podseća da su uvođenjem vanrednog stanja objekti ubrzo bili zatvoreni, domaće i inostrane agencije su otkazale aranžmane, odnosno boravke u objektima UTP “Morava“ do kraja godine.

Veliki problemi su u poslovanju svakog ugostiteljskog objekta, kako restorana tako i hotela. U našoj firmi je to možda i najviše vidljivo, jer smo lideri i imamo najveći broj objekata, samim tim i najveći broj zaposlenih. Nemamo bilo kakvu informaciju da li ćemo imati neku pomoć u opstanku i likvidnosti firme od strane države. Nadamo se i željno iščekujemo da se ova situacija što pre završi – navela je Belić.

Belić kaže da su i pre pandemije poštovane sve mere i procedure.

Naši objekti su uvek važili za najbezbednije sa kvalitetnom uslugom. Kada smo u maju ponovo počeli sa radom, bilo je naznaka da će naša reputacija i sve mere koje sporovodimo vratiti goste. Sa predstavnicima turističkih agencija planirali smo da pravimo manje grupe od 10 do 15 osoba i ugostimo ih u našim objektima, ali sve što je ponovo usledilo unelo je dodatnu nestabilnost – objasnila je Belić.

Teška situacija: Maristela Belić

Ona je podsetila da je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u maju povećalo broj vaučera za boravak, odnosno odmor u Srbiji.

Imali smo jako puno rezervacija u našem restoranu sa sobama Zdravljak u banji Gornja Trepča, međutim većina tih rezervacija se uveliko otkazuje i popunjenost u našim objektima je apsolutno minimalna – istakla je Belić.

U ovom trenutku, kako kaže, popunjenost je jako mala, navodeći primer hotela Beograd u centru Čačka, gde se naleze jedan do dva gosta.

Svesni smo da se smanjilo kretanje poslovnih ljudi. Mnoge firme danas svoje poslovanje obavljaju ne primajući ni komitente ni dobavljače niti eksterne saradnike. Većina stvari se završava elektronskim putem, samim tim fluktuacija ljudi iz grada u grad je smanjena, a to se apsolutno osetilo na poslovanje svakog hotela i svakog restoran – zaključila je Belić.

Izvor: MNA

BEZ KOMENTARA

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR