Petina učenika u Čačku ne voli pripadnike druge nacije

2
440

ČAČAK – Tolerancija ili netolerancija prema različitostima je uzrok pojave određenih oblika nasilja, pokazalo je istraživanje koje je sprovedeno u čačanskim osnovnim i srednjim školama.

To istraživanje ukazuje da je praktično svaki peti učenik u Čačku netolerantan prema vršnjacima koji imaju neku vrstu hendikepa, drugačije poglede na svet, opredeljenje ili su druge vere i nacije.

U takvom raspoloženju veoma lako možemo da očekujemo da se pojavi i socijalno nasilje, diskriminacija ili neki drugi oblik nasilja – kaže sociolog Rada Karanac.

Istraživanje Karančeve i psihološkinje Katarine Dunjić Mandić otkriva da 12 odsto mladih Čačana ne bi želeo da u njihovoj blizini žive pripadnici druge vere ili nacije, a još 20 procenata nije sigurno da li bi ta činjenica za njih predstavljala određeni problem.

Svakom petom učeniku ne dopadaju se osobe koje štrče iz grupe, oni koji se drugačije ponašaju i izgledaju. Isti broj ispitanika negativno je odgovorilo na pitanje: da li svi ljudi treba da budu jednaki i da imaju jednaka prava. Više od 20 odsto čačanskih učenika smatraju i da je nasilje deo svakodnevice.

Posebno je poražavajući deo iz istraživanja koji se odnosi na to da li treba prijaviti nasilje. Čak 18 odsto ispitanih đaka ističe da svako treba da gleda svoja posla i da nije na njima da prijavljuju ako je neko žrtva nasilja. Dodatnih 20 procenata nije sigurno da li je to ispravan stav.

Slobodno možemo konstatovati da postoji rizična grupa od oko 20 odsto učenika kojima nije strana netrpeljivost, mržnja ili skolonost ka nekom od oblika nasilja. Tih petina ukupne učeničke populacije praktično može da se posmatra kao generator potencijalnih problema koji se kasnije događaju – ističe Rada Karanac.

Izvor: Morava Info

 

Prethodni članakImena novih ministara saznaćemo 23. oktobra
Sledeći članakSimović organizuje protest zbog rušenja visećeg mosta u Ovčar Banji

2 KOMENTARA

  1. Kakvo je to istraživanje koje donosi gotove konstatacije u tako kompleksnim hipotezama? Daj da patentiramo i mi drugi u društvenim naukama. Istraživanje može da pručava jedan modalitet varijable ili eventualno jednu varijablu ako je izuzetno obimno. Ovo je kvazi nauka, ljudi pričaju pričice i pravdaju sredstva koja dobijaju ko zna od koga.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here