SNS za izbornu kampanju u Lučanima potrošila 10.000 evra, SZS oko 6.500

5
333

LUČANI – Za kampanju za lokalne izbore u Lučanima Srpska napredna stranka (SNS) potrošila je oko 10.000 evra, a Savez za Srbiju (SzS) oko 6.500 evra, objavio je portal Insajder (www.insajder.net), pozivajući se na podatke koje su stranke dostavile Agenciji za borbu protiv korupcije.

Insajder navodi da je gotovo celokupna kampanja SNS finansirana donacijama fizičkih lica koji su uplatili po 40.000 dinara.

Prema podacima iz izveštaja 27 građana uplatilo je na taj način nešto više do milion dinara. Sa druge strane, Savez za Srbiju je u vidu donacija prikupio 87.200 dinara, odnosno deseti deo troškova kampanje. Istovremeno Socijalistička partija Srbije je za celokupnu kampanju u ovom gradu potrošila tek nešto više od prosečne plate u Srbiji – samo 55.320 dinara – navodi Insajder.

Redovni lokalni izbori u Lučanima održani su 16. decembra 2018. godine, na kojima je ubedljivo pobedila SNS osvojivši 66 odsto glasova, a izbore su obeležili sukobi, međusobne optužbe vladajućih stranka i opozicije o neregularnostima i „oštra“ kampanja i SNS i SZS.

Izveštaji o troškovima kampanje pokazuju da je SNS potrošila 1,1 milion dinara, što je pokrila od donacija građana. Gotovo svi prilozi bili su identični – 27 od ukupno 28 donatora uplatilo je po 40.000 dinara.

Iako stranke u kampanjama najviše sredstava troše na oglašavanje na TV i radio stanicama, SNS u te svrhe nije izdvojila ni dinar – navodi Insajder i dodaje da je zakup sale za izbornu konvenciju vojnoj fabrici Milan Blagojević – Namenska SNS platila 5.000 dinara, a zakup fiskulturne sale u Srednjoj školi Dragačevo, gde je održana završna predizbona konvencija na kojoj je govorio i lider SNS Aleksandar Vučić, platila je 7.000 dinara.

Za tehničku pripremu tih mitinga potrošeno je ukupno 900.000 dinara.

Preostali novac prema izveštaju odstavljenom Agenciji za borbu protiv korupije, SNS je potrošio na plakate, letke i promotivni materijal, kao i za overu potpisa, koji su članove stranke koštali oko 46.000 dinara.

Savez za Srbiju u kampanji za izbore u Lučanima donirala su samo tri fizička lica i to u ukupnom iznosu od 87.200 dinara. Kampanja je koštala oko 770.000 dinara, a sredstva su, kako je navedeno, izdvojena iz sopstvenih sredstava.

Za razliku od SNS, koji sudeći po izveštaju nije trošio novac za oglašavanje, SZS je za dva spota, koja su objavljena na lokalnim televizijama -TV Telemark i TV Galaksija, izdvojio 161.600 dinara. Oglašavanje u štampi, radio stanicama i na internetu plaćeno još oko 225.000 dinara.

Kako su naveli u izveštaju, najveće izdatke u kampanji ovaj Savez imao je za reprezentaciju, prenoćište i overu potpisa, na šta je potrošeno oko 250.000 dinara.

Socijalistička partija Srbije, kako piše u finansijskom izveštaju dostavljenom Agenciji za borbu protiv korupcije, iz budžeta opštine Lučani na ime kampanje dobila je 20.200 dinara, dok je u vidu donacija prikupila još 35.120 dinara.

Sa tim novcem plaćeni su plakati i overa potpisa, dok je preostala suma, odnosno 3.000 dinara, potrošena na zakup sale Kulturnog centra opštine Lučani, dok je Savez za Srbiju istu salu platio 4.000 dinara skuplje.

Ni u izveštaju SPS ni u izveštaju SzS ne navode se podaci o troškovima za tehničku pripremu, odnosno organizaciju izbornih mitinga.

Izvor: Beta

Prethodni članakBorac dočekuje jedinu ekipu od koje je doživeo poraz u KLS
Sledeći članakRistović (Pokret socijalista): Subvencionisana preduzeća da učestvuju u dualnom obrazovanju

5 KOMENTARA

  1. A odakle SZS novac? Ovi su na vlasti, pa vi kazete da kradu, a odake Djilasu i Bosku?Od clanarina? Svaki dan dolazak iz Beograda? Batinasi iz Prijepolja? Nesto se tu ne uklapa?

  2. Skriveni finansijeri-skrivene namere.
    Koliko je kostao smestaj po hotelima, a koliko benzin da se u svaku kucu dodje.
    Koliko hrana za celu armiju ljudi. Koliko i ko je platio dolazak svih funkcionera u Gucu i da li je normalno da sve to ide sluzbenim autima to jest novcem poreskih obveznika.
    I koja institucija ce da reaguje…

    • Sto bi SNS izdvajao novac za TV i radio oglasavanje kad se vodja ne skida sa malih ekrana sa svojim redovnim vanrednim konferencijama za štampu i samoreklamiranjem. Kad nema ko da ga hvali , on hvali samog sebe i nafiluje domaćinski za Oskara, a naivni veruju više njemu nego svojim očima i svojim novčanicima. Sa mantrom da se ćuti da ne bude gore, naivni i ne pomišljaju da treba samo da se pokrenu.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here