Vučić u Pakovraću: Sa autoputem stižu i nove investicije (FOTO GALERIJA)

9
1644

ČAČAK – U Pakovraću kod Čačka danas je počela izgradnja deonice Koridora 11 od Preljine do Požege.

Ceremoniji otvaranja radova prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predstavnici Kine, grada Čačka i okolnih mesta.

Događaju je prisustvovalo oko hiljadu okupljenih građana. Mnogi od njih u Pakovraće su došli organizovanim prevozom autobusima.

Vučić je rekao da na ovoj deonici biti teža gradnja tunela, koji će se na ukupno 31 kilometar auto-puta protezati u dužini od 12 kilometara u oba smera.

Gradimo i mostove preko Morave i Lučana. Moraćemo da uradimo najteže poslove da bi završili za dve godine – rekao je Vučić.

Ističe da se izgradnjom jedne od najtežih deonica autoputa ka Crnoj Gori od Preljine do Požege posle 70 godina ispunjava san građana tog dela zemlje.

Čekali ste 70 godina na ozbiljnije promene – rekao je Vučić i dodao da sve što je ranije bilo nemoguće, uprkos brojnim obećanjima prethodne vlasti, danas postaje moguće.

On je rekao da će se novim autoputem od Čačka do Lučana stizati za deset minuta.

Poručio je da će već do 19. decembra, na Svetog Nikolu, biti otvorena deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca i dodao da su mu to obećali Kinezi.

On je naglasio da će za Vidovdan biti otvoren ceo potez autoputa od Obrenovca do Čačka i da će se stizati za kolima za samo jedan sat ili za koji minut više.

Predsednik je rekao da su Kinezi zainteresovani da grade i autoput od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom i izrazio očekivanje da će uskoro biti otvoreni radovi i na toj deonici.

Poručio je i da će za neku godinu Srbija biti spojena autoputem sa Crnom Gorom.

Vučić je naveo i da će se graditi i krak autoput ka Crnoj Gori koji će povezati Arilje, Ivanjicu, Sjenicu i Novi Pazar.

To je tih nedostajući 107 kilometara do Crne Gore i to će biti najskuplja deonica i najzahtevnija – rekao je Vučić i dodao da će sa Kinezima najverovatnije biti napravljen dogovor i za tu deonicu.

Već se, kako je naglasio, radi projekat za drugi krak autoputa ka Užicu, Kotromanu i Višegradu kako bi se spojio zlatiborsksi i moravički deo Srbije sa sa BiH i Republikom Srpskom.

On je istakao da će biti povezan taj deo zemlje i sa Beogradom i podseća da će uskoro početi da se gradi i Moravski koridor koji će od Preljine ići do Kraljeva, Trstenika, Kruševca i Pojata.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastruktre Zorana Mihajlović, poručila je da nema grada, ni države koja se ne menja na lepše i na bolje kada se grade putevi, pogotovo auto-putevi.

A za autoputem u zapadnu Srbiju doći će fabrike i pogoni – rekla je Mihajlović.

Ona je naglasila da je u prethodnih nekoliko godina otvoreno 300 kilometara autoputa u Srbiji.

Predsednik kineske kompanije „Čajna kontrakšn korporejšn“ koja izvodi radove na deonici puta na Koridoru 11, Haj Lijang Sun rekao je da je njihova želja da auto-put E-763 postane put saradnje dve zemlje, put srpskog ekonomskog razvoja, prosperiteta i put ka boljoj budućnosti.

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović, istakao je da je danas veliki dan za Moravički okrug, zapadnu i celu Srbiju.

Svedoci smo šta smo sve do sada radili, a i dalje planiramo da nastavimo – od Čačka ka Požegi, da nastavimo brzo i ka Kotromanu, Ivanjici, Arilju, Boljarima… Da već tokom leta krenemo i sa Moravskim koridorom, a nadam se tokom leta i vazdušnoj luci u Lađevcima – izjavio je Todorović.

Vrednost radova na ovoj deonici, koji bi trebalo da budu završeni u naredne dve i po godine, iznosi 450 miliona evra.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd – Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa Bosnom i Hercegovinom.

Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli.

Autoput Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice, a imaće tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana biće urađeno 15,51 kilometar i izgrađeno 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz“ od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Izvor: MNA, Morava info

9 KOMENTARA

  1. Makarona o cemu ti pricas .Ima valjda nesto pametnije od toga .Bas je lepo obucen…Bitno je da se nesto desava radi a ne kao alapace ti rekla kazala..

  2. Kakvi likovi,Milan Bojovic, Ostoja limar opet kuca poruke, Parezan sirovina, Bata Jugovic zagrlio kineza, sve standardno godinama.Ali ljudi moji Radmilo Misovic, sta mu to treba?

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR