Evo kuda će proći trasa brze saobraćajnice Kragujevac – Mrčajevci

14
8821

ČAČAK – Izgradnja brze saobraćajnice Kragujevac-Mrčajevci privukla je veliku pažnju javnosti u Šumadiji i delu Zapadne Srbije. S obzirom na to da su u opticaju bile dve opcije, da li će saobraćajnica ići severnom trasom, uzvodno u slivu Gružanskog jezera, ili južnom, nizvodno u slivu jezera, ne deluje nimalo čudno što vlada ogromno interesovanje za ovaj projekat.

Posle dosta nagađanja, licitiranja, navođena argumenata za jednu ili drugu stanu, dilema je konačno razrešena – brza saobraćajnica Kragujevac-Mrčajevci ići će severnom trasom preko opštine Knić, saopštili su za eKapiju iz JP “Putevi Srbije“.

Kako su naveli u odgovoru dostavljenom redakciji eKapije, za ovaj projekat već je izrađena studija opravdanosti, u kojoj je usvojena severna varijanta.

Za potrebe realizacije ove investicije urađen je Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti za izgradnju državnog puta IA reda od Kragujevca do veze sa državnim putem IA-A5 (E-761) u Mrčajevcima (2020. god.), koji su usvojeni od strane Revizione komisije. Usvojena je severna varijanta koridora kao povoljnija – naveli su iz “Puteva Srbije“.

Iz ovog preduzeća saopštili su da trasa budućeg koridora ide od planirane Severene obilaznice grada Kragujevca, preko teritorije naselja Stanovo (grad Kragujevac, KO Kragujevac III), kroz atare naseljenih mesta i katastarske opštine Dragobraća i Đuriselo, sve do Vučkovice u opštini Knić. Od Vučkovice dalje kroz teritoriju opštine Knić, prolazi kroz atare naseljenih mesta i katastarske opštine: Raškovići, Dragušica, Toponica, Kusovac, Radmilović, Pretoke i Bumbarevo Brdo do naselja Bare.

Na teritoriji grada Čačka, odnosno do Mrčajevaca, dodaju iz “Puteva Srbije“, usvojena varijanta prolazi kroz naseljena mesta: Voljavča, tj. kroz Bresnicu, Bečanj, Mrčajevce i Katrgu, gde se priključuje na državni put IA-A5 (E-761), odnosno, na budući Moravski koridor.

Prema usvojenim planovima, planirano je da brza saobraćajnica ima po dve saobraćajne trake u svakom smeru širine po 3,50 m, sa razdelnom trakom širine 3,00 m, navode iz JP Putevi Srbije.

Kada je reč o daljim koracima u realizaciji ovog projekta, treba najpre da se definiše tačna trasa puta nakon što se usvoji prostorni plan za područje posebne namene.

Tačan koridor puta, profili i objekti na putu biće definisani po usvajanju Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora sa direktnom primenom, kao i po izradi Idejnog projekta – rekli su iz JP “Putevi Srbije“.

Raspisivanje javne nabavke za izradu prostornog plana očekuje se tek nakon usvajanja strateških dokumenata.

Očekujemo objavu javne nabavke po usvajanju Programa o izmenama i dopunama Programa poslovanja JP „Putevi Srbije“ za 2021. godinu – rekli su iz javnog preduzeća za eKapiju.

Izvor: eKapija

Prethodni članakDva prijema na kovid odeljenje čačanske bolnice u protekla 24 sata
Sledeći članakStefanović: Vojsku Srbije napuštaju zbog sve bolje privrede, tamo su plate veće od 500 evra

14 KOMENTARA

  1. Najbolje da se vratimo u devedesete.Izgleda da su neki zaboravili kako je bilo cekati u redovima za litar zejtina.Sada svi zive i uzivaju ali nezadovoljno to nikad nije dosta.Ako pada kisa sto ne greje sunce i obratno.

  2. Moze i u Srbiji lepo da se živi i zaradi…nemoj da čekate da vam neko da posao …ja se bavim uzgojem povrca na 2 hektara i od toga sasvim pristijno zivimo nas četvoro…

    • Jeste. Samo sam ja radio, a otplaćivao sam stambeni kredit i išli na more sa decom. Sada radi ižena, a usput imamo i dodatni posao. Nominalno zarađujemo tri puta više, ali teže izlazimo na kraj sa troškovima.

  3. Pojedinim ljudima ne valja nikako…verujte mi- kada bi ovog trenutka preneli Svedski standard u nasu zemlju isto bi se nasle neke seronje kojima ni to ne valja… Tako da use i u svoje kljuse

  4. Sve je to lepo,ali budimo realnu,to neće biti gotovo za 15-ak godina. Tad će mnogi od nas ići nekim drugim putevima(bližih nebu).A i naša deca ,verovatno će koristiti neke inostrane puteve. Znači sve ovo je šarena laža i znak da se spremaju izbori…

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here