Ministarstvo prosvete posledilo školama smernice rada od 1. septembra: Razgovor sa učenicima, tematska nastava, đaci uče o empatiji…

1
842

Ministarstvo prosvete uputilo svim osnovniim i srednjim školama Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno – vaspitnog rada u narednoj školskoj godini.

Osnovni cilj obrazovno-vaspitnog rada u školskoj 2023/24. predstavlja razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika i unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti, zbog čega su Smernicama predviđene sledeće aktivnosti:

Prvi nastavni dan organizovati kroz razgovor sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada, kao i pokrenuti zajedničke razgovore sa svim akterima školskog života, u cilju pravljenja obrazovne strategije kojom se odnosi u školi zasnivaju na poštovanju, uvažavanju, saradnji i solidarnosti.

Tokom prve nastavne nedelje (4-8.09.2023) organizuje se tematska nastava, sa radionicama i drugim aktivnostima usmerenim ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.

U drugoj nastavnoj nedelji (11-15.09.2023) nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta, programa nastave i učenja i vrše dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa rezultatima inicijalnog procenjivanja.

Škole su u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje rada škole u oblastima kvaliteta – Podrška učenicima i Etos ( opšta atmosferau školi – tolerancija, osećaj zajedništva, dobri međuljudski odnosi, osećaj bezbednosti, briga o učenicima, partnerstvo sa roditeljima, dobra komunikacija islično).

Samovrednovanje će realizovati u prvom polugodištu kako bi sprovođenje akcionog plana unapređivanja Podrške učenicima i Etosa realizovali početkom i tokom drugog polugodišta.

Tokom septembra sprovešće se i procena adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu i planiraće se mere podrške sa nastavnicima i učenicima.

Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja je u skladu sa ciljevima obrazovno-vaspitnog rada u školskoj 2023/24. godini, kreirao novu slobodnu nastavnu aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovne škole – Vrline i vrednosti kao životni kompas.
U srednjim školama posebna pažnja usmeriće se na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.

Do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet (moto) škole tako što će definisati zajedničke vrednosti,očekivana ponašanja i ishode ponašanja u okviru škole i društva u celini, koje su u skladu sa utvrđenim identitetom. Tokom školske godine propagiraće se i ohrabrivati ponašanja učenika, nastavnika i roditelja u skladu sa definisanim identitetom škole, a on će se kontinuirano obogaćivati i promovisati kako u nastavi tako i izvan škole.

Sastavni deo Smernica čine i pripremljeni materijali za osnaživanje škola urazličitim domenima vaspitnog rada kao i modeli priprema za realizacijutematskih dana. Tokom cele školske godine, u realizaciji svih nastavnih, vannanstavnih i ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada važno je postizanje međupredmetnih kompetencija, odgovarajućih ishoda obrazovanja i standarda kvalifikacija kod svih učenika kako bi njihovo obrazovanje ispunilo obrazovnu i vaspitnu funkciju neophodnu za uključivanje u savremeno društvo i svet rada kao i nastavak školovanja.

Izvor: Euronews Srbija

Prethodni članakDokumentarci koji pomeraju granice u trci za nagrade drugog Interakcija festivala (FOTO)
Sledeći članakSparina se nastavlja: I u narednim danima red sunca, red kiše

1 KOMENTAR

  1. Procitao sam samo naslov I reci cu da deca prvo treba da razgovaraju sa roditeljima, starareljima, da nauce da razgovaraju. Jer ne umeju. A o empatiji da im roditelji daju licni primer. Sto sumnjam Jer ni oni je nemaju ili retko. Nikako da im pune glave nekakvim frazama o dobroti, postovanju, pozrtvovanosti. To ne vredi.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here