Moravski koridor – nova šansa za privredni razvoj Čačka

3
591
Foto: Dimitrije Goll

ČAČAK – U ovom trenutku radi se na sva tri sektora Moravskog koridora na trasi dugoj 100 kilometara. Grade se mostovi, nadvožnjaci, petlje, utvrde. Do oktobra trebalo bi da bude završena deonica od Makrešana do Koševa, a kompletan auto-put do kraja 2025. godine. Modernom, digitalnom saobraćajnicom povezaće se koridori 10 i 11.

Sektor tri Moravskog koridora od Adrana do Preljine gradi se u dužini od nešto više od trideset kilometara. U skoro svakom selu duž Ibarske magistrale su gradilišta na kojima su kranovi i teške mašine.

Predsednik Mesne zajednice Adrani Dragoljub Marković kaže da se rade podvožnjaci za prolaz koji će koristiti meštani za svoje parcele.

Gradi se most na reci kao i veliki most na Moravi koji spaja Miločaj i Adrane, dodaje Marković ističući da je to jedan od najvećih objekata na trasi.

Moravski koridor će rasteretiti Ibarsku magistralu kojom svakodnevno prolazi na hiljade automobila i teretnih vozila. Moderna saobraćajnica će uz brže i bezbednije putovanje doprineti i razvoju privrede. Iz kompanija i preduzeća ističu da im svaki kilometar auto-puta mnogo znači.

Vladimir Krstić, predsednik Foruma privrednika Čačka, ističe da ta organizacija ponosno ističe značaj svih infrastrukturnih projekata, između ostalog i Moravskog koridora.

Infrastruktura kao preduslov razvoja svih ostalih privrednih aktivnosti donela i doprinela tome da je Čačak postao prepoznat i kao industrijski centar – kaže Krstić za RTS.

U Preljini će se ukrstiti dva koridora – auto-put „Miloš Veliki“ i Moravski koridor. I blizina Aerodroma „Morava“ daje novu šansu Kraljevu, Čačku i drugim gradovima ne samo u drumskom saobraćaju.

Izgradnja infrastrukture i ogromno investiranje u zapadnu Srbiju stvara mogućnost za još veći potencijal, više domaćih i inostranih turista – naglašava gradonačelnik Čačka Milun Todorović.

Kako ocenjuje, puštanjem u saobraćaj međunarodne vazdušne luke „Morava“ u Lađevcima i kargo-terminala „Zapadna Srbija“, čitav region dobija na velikom značaju.

Uz nove kilometre auto-puta, radi se i na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, ali i na izgradnji takozvanog Digitalnog koridora radi brže i pouzdane razmene informacija i bolje bezbednosti saobraćaja.

Izvor: RTS

Prethodni članakKadeti Borca deklasirali Zvezdu i osvojili treće mesto u Srbiji
Sledeći članakPromocija knjige “Najveće pobede Borca“

3 KOMENTARA

  1. „Razvijanje“ zapadne Srbije, da Beograd može da uzme više para iz zapadne Srbije. Ja nešto ne primećujem da živim bolje, ni da je standard života veći u Čačku od kada je otvoren auto put Beograd- Čačak. Služi beograđanima da brže stignu do Zlatibora i mora. Možeš da napraviš i rampu za lansiranje raketa na Mesec u Preljini kad građani imaju platu 500 evra. Sve mega projekti a Šumadija izgubila 150 000 stanovnika za 10 godina, na jugu Srbije 300 000 manje stanovnika. Nestao ceo Kragujevac za 10 god. a oni se hvale pametnim auto putom kroz Šumadiju. Za 50 god. moći će biciklom da se vozi na aut putu jer neće imati žive duše u centralnoj Srbiji. Biće Beograd, Pančevo, Novi Sad i to će ostati od Srbije.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here