Otvorena deonica auto-puta Preljina – Pakovraće

40
2844
Foto: Miloš Milivojević/Tanjug

ČAČAK – Deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine kod Čačka do Pakovraća, u dužini oko 11,5 kilometara, otvorena je danas za saobraćaj, u prisustvu premijerke Ane Brnabić.

Premijerka, koja je prisustvovala otvaranju umesto predsednika Srbije Aleksandra Vučića, provozala se autobusom novim auto-putem.

Ona je pre ulaska u autobus prenela kineskim izvođačima pozdrave predsednika Vučića i dodala da će on ovih dana i lično doći da im zahvali i da podršku za preostale radove do Požege.

Brnabićeva je dodala da je Vučić čak 12 puta obišao trasu deonice Preljina – Požega i izrazila očekivanje da će deo autoputa do Požege biti gotov do kraja godine.

Važno nam je da završimo što pre – poručila je premijerka.

Otvaranjem deonice autoputa od Preljine do Pakovraće saobraćajne gužve koje su se stvarale kroz Čačak, naročito tokom sezone letnjih odmora i vikendom postaće prošlost, jer je sav tranzitni saobraćaj preusmeren na novu obilaznicu.

Ona je u sastavu deonice autoputa Preljina – Požege od 30,9 kilometara, na kojoj je glavni izvođač kineska kompanija CRBC.

Otvaranu deonice do Pakovraće prisustvuju ministar građevinarstva Tomislav Momirović, direktori Puteva Srbje i Koridora Srbije, Zoran Drobnjak i Aleksandar Antić, gradonačelnik Čačka Milun Todorović, kao i predstavnici izvođača radova.

Rok za završetak radova koji su počeli u maju 2019. godine na celoj deonici do Požege je 36 meseci, a njihova vrednost je 450 miliona evra.

Deonica Preljina – Požega je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.

Auto-put Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora, duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana trasa duga 15,51 kilometar na kojoj će biti 20 mostova u ukupnoj dužini većoj od tri kilometra, kao i tunel „Laz“ od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, duga je sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Auto-put od Preljine do Požege je regionalna saobraćajnica, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo, jer od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Kineska građevinske kompanija „Power Construction Corporation of China“ počela je krajem prošle godine radove na obilaznici oko Gornjeg Milanovca, koja će ovaj grad da spoji sa autoputom „Miloš Veliki“ i da izmesti teretni saobraćaj iz centra grada.

Prema ugovoru, ista kompanija će u maju ove godine početi izgradnju obilaznice oko Užica i tunela Kadinjača, a kasnije i obilaznica oko Požege.

Planirano je da se na budućem autoputu ka Crnoj Gori izgradi krak ka Višegradu u Republici Srpskoj i Dugoj Poljani, na pravcu ka Novom Pazaru.

Izvor: Tanjug

Prethodni članakJuniori Borca ubedljivi u derbiju Zapadne Srbije, dominirala trojica kadeta
Sledeći članakBrnabić: Pomoći ćemo vlasnicima imanja na trasi auto-puta koji tvrde da su oštećeni

40 KOMENTARA

  1. Miroslave jadnice necemo ti vise drmati kavez mnogo si nervozan…a mozda ti rastu zubi pa nervoza radi svoje ili ti kasni sledovanje…? Bahati ste a glupi i polako uvesce vas u brazdu…a da li sam isao dalje od Paralije sigurno jesam i na Ipsali sam prelazio granicu vise puta- uzmi atlas pa pogledaj…mnogo turistickih mesta i gradova po Evropi sam prosao i obisao i na kraju pokusavam tebe nepismenog da naucim ali i Smaras i prijatelj pokusavaju al ne vredi i dobra je ona narodna magarac u Solun…poz Miroslave i ziv mi bio i nisi ti kriv, kriv je informer i pink…

    • Teško je takve prosvetliti. To se obično radi u školama ali neki su ih očigledno izbegavali pa sada uhvatili svojih pet minuta slave. Glupson, smarač, crknite, mantrajte…to je tvoj nivo komunikacije. Tek komentar u kom si se nalupetao o izvozu iz Milanovca od ni manje ni više nego milijardu i izvozu valjaonice od 800 miliona. Ja ne znam ima li granice tvom lupetanju. Knjigu u ruke i pusti tastaturu malo da odmori.

  2. Evo da i ja još dodam,ti od Paralije dalje išao nisi. A dok si brčkao noge i grickao čajnu iz Srbije neko ti nešto pričao a ti sada ovde trućaš. Na kraju šta nas briga šta i kako se radi u Grčkoj. Ili bilo gde.

  3. Tadija po tebi svi su glupi i niko nigde nije isao a po tvom komentaru se vidi da si dobar bot a ne verujem da si isao u neku drugu opstinu a o drzavama da i ne govorimo…a gospodine Miroslave Grcku je kostao auto put Egantia odos 9 miliona eura po km. Preko 70 tunela i 1650 mostova auto put od670 km…pozdrav

  4. Jedan moj komšija prodao traktor. Kupio devize, stavio u banku. I to u nekoliko njih. Da se kamati. One propale. Ne znam da li mu je i koliko vraćena štednja. Eno ga traži sad od države traktor kao subvenciju. Šta reći. Sve se bilo polakomilo. Hoće zaradu preko noći. Ali ispalo kako došlo tako i otišlo. A bivši koriste li koriste.

  5. Tadija slažem se sa vama. 90% komentatora veze nema o PDP, Fiskalnoj politici itd. Za njih su to španska sela. A ipak pričaju pa pričaju. Čuli su nešto, a šta, Bog će ga znati. Evo npr. pominju vraćanje stare devizne štednje. Koja smejurija. Ne znaju da su to bivši uradili zbog sebe jer su oni imali najviše deviza i čuvali ih u bankama,dizali, prodavali, muljali. Doduše i građani su imali ali mnogo, mnogo manje. Ali bivši su to objavili na velika zvona.

  6. “Prijatelju“ja ne slušam ni PINK,ni Heppy,a ni NOVA.rs..Krajnosti i jednih i drugih.Senzicaniolizam da se pelcujemo.
    Prvo oko proizvodnje:Kada napišeš da samo uvozimo raspitaj se malo koliko izvoznih deklaracija ima samo preko carine Gornji Milanovac,Kraljevo,Čačak,Požega,Užice..i koje su to iznosi.Nećeš verovati ali to je nekoliko milijardi,pa i destina Evra..Mislim da je samo Opština G.Milanovac imala u prošloj godini izvoz blizu jeden milijarde.Tu je negde blizu i Čačak,,,pa malina samo 260 milona dolara,pa Valajonica u Sevojnu 800 milonda dolara,..Ovo su ti primeri da ne bi bio u zabludi.Pronadji na sajtu izvozne podatke samo čačnske privrede.Znaći proizodi se.
    Neitresesuje me koje na Valati ali ide a da može bolje pa može.
    A da ti ne pišem o malim izvoznicima od par stotina hiljda Evra.Bore se posodavci i rade dan i noć da nadju kupce.
    Šat misliš sa svi spavaomo do 11 sati i da čekaom da se otvore kladionice i kockarnice.a po podne psujemo popa u potoku.
    Drugo.Neistina je koju pišeš o ceni Auto Puta u HR i SLO.
    Znaš li koliko košta Pelješački most(2,3 km).150 miona Evra bez pristupnih saobraćajnica.Sa njima još 45 milion Evra.
    A ova deonica od Preljine do Čačka ima most-nadvožnjak od 550 metraa,pet vijadukata raspona do 120 metara,300 metra tunel,.Osim toga ova kineska korporacija zapošljava oko milon radnika i radi u celom svetu.U Norveškoj,Danskoj Rade tunele ispod mora,mostove od par kilometraa.Ne oni ne znaju koga su izabrali.
    Sa Slovencima radim.Dolaze kod mene poslovno.Imaju još nezavršenih delova auto puta jer se tamo sve nadvožnjaci i tuneli.Pre tri godine su radili od Ptuja do granice sa HR veoma tešku deonicu.
    I da cena sa n mostom,nadvožnjakom,tunelom bud 4 mil/km.Neistina.
    Tendere dobijaju slovenačke njihove firme ali se rokovi prolongiraju.Pa ima gde i ne završe.Slična priča našoj samo malo umivenija.
    Pitali su se“zašto i njihova država ne angažuje kinske firme“
    Laku noć.

  7. J..o vas most na Adi. Otkuda to znate? Otkuda znate kolko košta sve to o čemu pišete. Te Slovenija, te Hrvatska. I naglabate bez veze. Mislim da se od nekog marketa makli niste. A bavite se visokim državničkim poslovima i finansijama. More mrš bre.

  8. Lemi ti citaj informer i dalje i tu pamet zadrzi za sebe…i sta kako je porasla proizvodnja kad nista ne proizvodimo vec uvozimo…a Miroslave niko nije protiv auto puta vec koliko kosta km auto puta??? U Sloveniji mnogo teza deonica Sentilj-Pesnica kosta 3,4 miliona eura po km a Divaca-Dane 2,3 milona eura km. Hrvatska 500km 5 miliona eura km…… i sve je to lako proveriti ali to nema na pinku, hepiju, rts, i otalim ispiracima mozgova… pozdrav od obicnog gradjanina koji nije zaludjen nijednom politikom i koji nije pun mrznje kao mnogi i Bog neka Vam pomogne.

  9. Po ovim komentarima zaključujem da ima onih koji ujutru ustanu pa kažu, danas ću da mrzim ovo, ono, ovoga, onoga do podne. Posle podne počinjem da mrzim samog sebe. I tako postaju mrzitelji, baksuzi. Ima ih mnogo. Nažalost.

  10. Danas sam prošao ovom trasom za 10 minuta sa prosekom od 100 km na sat a može do 130.
    Neprocenjljiva korist za gradjane Požege,Užica,Crne Gore,delova BIH,pa i Albanije,.
    Rasterećena oblizanica oko Čačka.
    Vaši komentari ispred su sebični sa puno zla i mržnje prema svakom dobru za našu državu i naš narod.
    Već poznato kada je u pitanju “srpski rod“

  11. Ko hoće da ruši Vučića na tome što je napravio autoput taj nema veze sa životom a kamoli politikom. Ovo je jedina dobra stvar koju su naprednjaci uradili. Vučić se ruši na drugim stvarima. Mnogo su glupi ovi što izigravaju opoziciju a bili bi gori od ovog nesoja.

  12. Vidim da neki smatraju da je otvaranje ove deonice ne bitno, sasvim normalno i nije vredni vesti. Ne znam samo kako nisu svesni da time samo još vise veličaju ovu vlast, jer za razliku kako je bilo pre 15 godina, kada smo mogli samo da sanjamo ovaj autoput, danas je to sasvim normalno. Normalno je i da se ima posao i da se ulaze u infrastrukturu i da rastu plate i da se ima dva auta i da je vlast stabilna.Slažem se, posto je to sve normalno, bolje da vratimo vlast od pre 15 godina, kada to sve nije bilo normalno, već kad je svakodnevica bila da neko u porodici ostane bez posla, a borba za preživljavanje bila uobičajena.

    • To možda vi u SNS-u imate po dva auta, obezbeđen posao i rast plata. Zašto ne pitaš danas porodice čiji su članovi ostali bez posla kako preživljavaju? Narod je toliko „bogat“ da ga morate stalno snabdevati novim buster dozama od 30, 60 ili 100 evra. Slika i prilika današnje Srbije. Prvo se zadužiš a onda izigravaš ekonomskog tigra.
      Pošto voliš činjenice, evo ti jedna gratis – pre 15 godina javni dug Srbije je bio oko 9 milijardi, a sada je 3 puta veći. Napredno, zar ne?

      • Niko nije napisao da treba vratiti staru vlast već navode ljudi brojne propuste ove. Postoje ljudi koji nisu bili na vlasti, ne morate vraćati stare. Djilas kojeg stalno pominjete je bio gradonacelnik Beograda, nije bio predsednik ili premijer. Koliko znam svi koju su sada na vlasti su bili na vlasti u najgorem periodu koji je zadesio našu zemlju. Kada smo bili pod sankcijama i bombardovani ali neki očigledno brzo zaboravljaju. Ko je isplatio dugove stare devizne štednje i zaostale penzije? Onaj koji ih je smanjio ili oni pre njega?

        • Upravo taj Djilas je bio jedan od najuticajnijih političara u to vreme kako u stranci tako i u državi. Tacno bio je gradonacelnik Beograda u periodu kada je izgradjen most na Adi koji je dobar, ali koji je plaćen preko 600 mil evra a nije zavrsen, koji su pratile mnogobrojne afere, kao sto su konsultantski ugovori koji su koštali preko 10 mil evra. Bio je gradonacelnik kada je izgradjena kartonska replika Terazija od par miliona evra, koja nicemu nije služila, doveden veliki brat u Srbiju (na Košutnjak gde je otet prostor od grada za njegovu privatnu firmu), izgradjeni podzemni kontejneri koji su se raspali….Takodje je bio ministar za Nacionalni investicioni plan (NIP), jedna od najvećih i najskupljih afera koju je ova zemlja imala te decenije ( pored “reforme sudstva”, 24 privatizacije, topljenja tenkova..,,) kada su potrošene milijarde a skoro NiSTA nije izgradjeno, ili bar ništa kapitalno. Ima još dosta toga, a ovo nabrajam, samo da ne bude da on nije bio na vlasti i da je on nov. Nije ni malo nov, a i naivan, kao sto sada sam zeli da se predstavi, jer kako nazvati čoveka koji je bio perač prozora kako sam kaže, a onda “mašinskim mozgom” došao do bogatstva (preprodavao sekunde RTSa kao jedini i ekskluzivni imalac prava na njima). Eto par recenica o njemu. A da ima i sad na političkoj sceni novih i pametnih, a koji nisu u estvovali na vlasti ima. Recimo prof Milos Jovanovic, nikada nije bio u vlasti, doktorirao na Sorboni, školovan, umeren, bez mrlje, ali znam da ovde ljudi ne slušaju šta ko govori, već se vode inercijom i onim sto im se plasira u medijima, a tu su dominantni ovi sto su na vlasti i oni sto imaju privatne televizije u vlasništvu. Pozdrav

        • Most na Adi je koštao toliko ali zajedno sa pristupnim.saobraćajnicama. U proseku most je koštao oko 2000 evra po kvadratnom metru, što je normalna cena za takve objekte. Između ostalog akademik Hajdin je bio u komisiji koja je odabrala takvo rešenje

      • Da, sve to tacno. Ali evo ti druge cinjenice.
        Pre 15 godina sve firme prodate, nista uradjeno nije, osim mosta na Adi iz kredita. A javni dug je rastao, kako?
        A sada je veci javni dug, ali se i pravi, ulaze.
        I da te jos nesto naucim, Javni dug se ne gleda nominalno, nego se gleda u odnosu na BDP. Nekada je bio 70%(2008…..), danas je 57%.
        Drzava se smatra zaduzenom, ako je Javni dug preko 60% BDP.
        Nemojte vise pricati neke gluposti.
        Raste BDP, raste proizvodnja, razmena, sve. Sve to prati i rast Javnog duga, ali se ne ugrozava fin.pozicija drzave.
        Problem ti bio, da raste sve, a da se nusta ne ulaze i ne radi, a da J.dug raste. Znaci pare negde nestaju, a mi ne vidimo gde.
        Tako da, nemojte vise da citate onu dnevnu dozu cacanina, ne znaci da je sve sto tamo pise tacno, niti da je potkrepeljno nekim cinjenicama.

        • Ako mislite da je teško proveriti zvanične podatke, varate se. Javni dug na početku 2008 je iznosio 8,8 milijardi evra ili 26,8% BDP. Najveći udeo duga u BDP-u bio je 2015. kada je iznosio 70% BDP-a. Poslednji izvestaj su objavili u novembru prosle godine i dug je tada iznosio 30 milijardi evra a u međuvremenu su prodate nove obveznice i potpisani novi ugovori tako da je pitanje koliki je dug sada. Ne vidim razlog da iznosite podatke koji nemaju veze sa realnosti i još dajete sebi za pravo da kažete da ćete nekoga nešto da naučite. Ko je završio autoput do Mađarske, od Leskovca do Makedonije i počeo izgradnju Ljig – Preljina? Ko je prodao RTB, Petrohemiju, Komercijalnu banku? Kako kada je sve bilo prodato? Ne znam da li imate bar mali osećaj sramote zbog toga što pišete, mada je očigledno da nemate.

          • Ne zanima vas drzava, vi jednostavno ne volite sns i vucica, i trazite bilo koji razlog da pokazete da je ovo sada lose.
            Cunjenice kazu nesto drugo, a to drugo je vidi…
            Javni dug je na ok nivou, glupo je da vam to bude adut…

    • Pr petnaest godina je vraćanja penzije dečiji dodatak stara devizna štednja obavljala se zemlja od ruševina koju su bombardovali Klimom Bler sve vaši prijatelji vraćao se ugled zemlje koji ste vi urušili dizali spomenik Đinđiću Ćuruviji,pomagali ludima koje ste vi proterali vašom politikom i da ne nabrajam dalje

  13. Ako je trasa od Preljine do Požege podeljena na navedene tri deonice nije mi jasno šta su to oni danas otvarali kad deonica Preljina-Parmenac ne postoji u dinamici radova. Naravno deonica do Lučana kasni kao i sve što se radi u ovoj zemlji pa se onda otvara šta se stigne i kad im to u izbornoj kampanji odgovara.

  14. Gde su oni junaci što su najavljivali da će da spreče otvaranje? Čujem da je bilo desetak dokoličara sa nekim pamfletima i zastavama Srbije. Kakva snaga. Naježio sam se.

  15. Prvo sto niste uslikali ljude koji demonstriraju jer im nije isplaceno zemljiste. Drugo ovaj autoput je preplacen puta 5 i naravno da Vucic to nije iz svog dzepa platio nego su gradjani Srbije to preplacivanje platili !

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here