Šta donosi novi Zakon o bezbednosti saobraćaja: Od oduzimanja vozila i uvođenja trotineta do centralizacije novca

3
298

Vlada Srbije uputila je Narodnoj skupštini na usvajanje predlog izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Poslanici će o njima raspravljati u septembru, ali u javnosti je već sada predmet rasprava – najviše zbog novih kazni.

U predlogu Zakona na 118 strana, najviše se čita o 18 prekršaja zbog kojih vozač, ako bude kažnjen dva puta za dve godine, može da ostane i bez vozila.

To su vožnja pod dejstvom alkohola, sa više od 1,2 promila alkohola, prekoračenje brzine van naselja, za 80 kilometara na čas, u naselju za više od 70 kilometara, zona škole za više od 60 kilometara, zona usporenog saobraćaja za više od 50 kilometara, preticanje kolone vozila, pod kolonom vozila se podrazumeva tri i više vozila, preticanje vozila koja su se zaustavila radi propuštanja pešaka i tako dalje – rekao je Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Izmene propisa objašnjavaju i u MUP-u.

Pre svega, ovo je privremeno oduzimanje, a da li će biti trajno oduzeto to zavisi od sudija koji će se u sudskom postupku odlučiti da li će se predmet izvrešenja, oduzimati i trajno – naveo je Zlatko Belencan, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije.

Građani s kojima su razgovarale ekipe RTS-a podeljenog su mišljenja – pojedini podržavaju oduzimanje vozila, dok su drugi za više novčane kazne.

Novina je što se električni trotineti prvi put definišu kao vozila i uslovi pod kojima mogu da učestvuju u saobraćaju. Predloženo je i da se smanji starosna granica za vozače kamiona i autobusa – čime bi se, kako se nadaju, smanjio i njihov nedostatak u zemlji. Plan je da se uredi oblast oldtajmera i promeni saobraćajna signalizacija.

Do sada su sve izmene i dopune i generalno usvajanje novog zakona, dali pozitivni rezultat, u kom smislu, unapređenje bezbednosti saobraćaja. Pa bilo je smanjenje broja poginulih, u odnosu na 2001, kada smo imali 1.200 i nešto poginulih, sada smo na oko 500. Taj broj varira, a istovremeno obim saobraćaja raste i broj vozila je drastično porastao – rekao je Milan Knežević, stručnjak za saobraćaj.

Ono što se takođe menja je i finansiranje sistema bezbednosti saobraćaja. Od 2009. sav novac od kazni išao je za unapređenje bezbednosti. Od sada će ići u budžet pa će država odlučivati o raspodeli.

U Srbiji na milion stanovnika pogine 75 ljudi u saobraćaju. Evropski prosek je četrdeset dvoje. Da statistika bude bolja trebalo bi da pomogne i nova nacionalna strategija bezbednosti saobraćaja na putevima, koja čeka u Vladi Srbije.

Izvor: RTS

Prethodni članakU subotu u podne druga čačanska “Rolerijada“
Sledeći članakČačak 94 Quantox dobio novo pojačanje iz Amerike

3 KOMENTARA

  1. U gradu max 50, osim bulevari, pored škole max 30.
    Ko vozi više od 5km brže od toga… Pravo u zatvor da prenoći.
    Svaki dan vidim kako neko projuri sa 80,90 na sat. Noću i više! Postavite kamere!!!

  2. A sta mislite o predlogu oduzimanja stanova,robije ako odlucite bez dozvole otici na put,streljanja ako nesipate gorivo na kumovskoj pumpi ili menjate sami gumu na putu….i ovo ce doci na red sa ovakvim buzdovanima.Zakon treba da je prost ogranicenje toliko tolika brzina,za krivicno delo oduzimanje dozvole,…

  3. Potpuno populisticki, napamet nabacani, predlozi. Auto se vodi na kuma, na njega se vodi punto od 700 eur, i sto drugih zavrzlama.
    Evo predlog. Uvedite trajno oduzimanje dozvole bez prava ponovnog polaganja za ove prekrsaje. Bice bolji ucinak od oduzimanja auta koje moze imati u dosta slucajeva duge sudske procese dokazivanja cije je sta.
    Takodje predlazem da se poostre kazne za voznju dece na prednjem sedustu, jer je to maltene u rangu pokusaja ubistva iz nehata. Kocenje pri najmanjim brzinama ima katastrofalne posledice po dete.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here