Uvode se nova pravila, da li će svi morati da zamene lične karte

1

Poslanici Skupštine Srbije raspravljaju o izmeni Zakona o ličnim kartama. Da li prestaju da važe stare lične karte i šta da uradimo ako izgubimo taj dokument?

Valentina Vulić, načelnica Odeljenja za upravne poslove MUP-a Srbije, rekla je da lična karta bez čipa, kao i do sada, mora da se zameni ukoliko se menjaju bitni podaci kao što je adresa.

Do sada, prema postojećem zakonu, podatak o adresi prebivališta nije se vodio kao „bitan“.

Ovim uslovljavamo da svi podaci u ličnoj karti odgovaraju činjeničnom stanju. Dešavalo se da građanin ne izvrši promenu adresu a koristi ličnu kartu u pravnom saobraćaju – istakla je Vulićeva gostujući u Dnevniku RTS-a.

Kada je reč o ličnim kartama sa čipom, one ne moraju da se menjaju i ostaće važeće do datuma koji je naveden u ličnoj karti.

Ukoliko se menjaju bitni podaci, na primer prebivalište, oni će biti izmenjeni kroz čip, kao i do sada.

Jedna od novina u zakonu o ličnim kartama jeste proglašavanje ličnih karata nevažećim ukoliko su nestale.

Do sada se proglašavanje nevažećih ličnih karata objavljivalo u Službenom glasniku, dok će se, prema novim pravilima, to raditi na sajtu Ministarstva unutrašnjih poslova.

I dalje će stranke biti u obavezi da prijave nestanak, promena će biti takva što će biti manji iznos prilikom prijave nestanka. Plaćaće taksu za donošenje rešenja ali neće snositi trošak za oglašavanje u Službenom glasniku, to je 800 dinara do sada bilo – istakla je načelnica Odeljenja za upravne poslove MUP-a Srbije.

Takođe, jedna od novina koja će biti omogućena izmenama zakona jeste i unos elektronskih certifikata u ličnu kartu, za elektronsku identifikaciju i elektronski potpis.

Ovim sertifikatom građani će moći da podnesu zahteve MUP-u i od kuće.

To će biti dokaz visoke pouzdanosti dokaza identiteta. Npr. za vozačku dozvolu i sada može da se podnese zahtev i bez odlaska na šalter, ali to ne koristi veliki broj građana, verovatno jer su navikli da idu na šalter. Trudićemo se da opciju na daljinu uvedemo i u novim postupcima – naglašava Valentina Vulić.

Načelnica odeljenja za upravne poslove MUP-a Srbije rekla je da putna isprava može hitno da bude izdata ukoliko postoji dokaz da je to neophodno – hitno lečenje, hitan službeni put. Kao hitan rok vodi se 48 sati.

Takođe, prema njenim rečima, i oni koji nemaju dokaz mogu u hitnom roku da dobiju novi pasoš, uz doplatu od 5.000 dinara za hitno izdavanje.

U redovnoj proceduri građani plaćaju 3.600 dinara za izdavanje novog pasoša.

Navodi da je trenutno izuzetno povećan obim posla za izdavanje putnih isprava, s obzirom na to da u medijima postoje informacije o otvaranju granica.

Vulićeva ukazuje da MUP uspeva da izda sve putne isprave u roku od sedam do deset dana.

Moguće je zakazivanje preko e-Uprave, 30 dana unapred, ali i svaka stranka koja lično dođe, obaviće posao. Produžili smo radno vreme kako bi što više građana moglo da podnese zahtev – navodi načelnica odeljenja za upravne poslove MUP-a Srbije.

Izvor: RTS

1 KOMENTAR

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR