ČAČAK – Kako bi obezbedila seredstva neophodna za izgradnju „Moravskog koridora“, Srbija će se zadužiti 400 mil EUR kod nekoliko banaka.
Pozajmica se odobrava na 13 godina, u koje ulaze i tri godine počeka. Kamatna stopa iznosi šestomesečni EURIBOR uvećan za fiksnu maržu od 0,55% godišnje. Ugovor o zajmu, potpisan krajem prošle godine, uskoro će potvrditi poslanici.
Osiguranje pozajmice obezbeđuje Multilateralna agencija za garantovanje investicija.
Radovi na koridoru od Pojata do Preljine povereni su konzorcijumu Behtel Enka, koji posluje u Srbiji preko svog ogranka. Investitor su Koridori Srbije. Skupština je polovinom prošle godine već potvrdila zajam od 431 mil EUR za ovaj projekat. Od tih sredstava, dosad je povučeno 158 mil EUR.
– Saobraćajnica od Pojata do Preljine je jedna od najznačajnijih saobraćajnica, jer povezuje centralne delove Srbije sa dva najvažnija putna pravca Koridorom 10 i Koridorom 11. Izgradnjom ove saobraćajnice biće povećana dostupnost opštinskim centrima, privrednim zonama i turističkim destinacijama. Očekuje se da će povećanje konkurentnosti privrede dela Srbije, koji će sa Moravskim koridorom povezati sa međunarodnim saobraćajnicama, biti praćeno kroz indikatore privrednog i društvenog razvoja lokalnih samouprava – stoji u obrazloženju, a prenose “Večernje novosti“.
Komercijalni ugovor o ovom putu je potpisan decembra 2019. godine. Putni pravac je dugačak ukupno 112 kilometara. Ove godine bi trebalo da se završi Sektor 1 Moravskog koridora, od Pojata do Kruševca, u dužini od 27,4 kilometra. Čitav koridor, prema nekim najavama, mogao bi da bude gotov na proleće 2024. godine.
Na budućem Moravskom koridoru je predviđena izgradnja 117 većih putnih objekata, 88 mostova i podvožnjaka, kao i 29 nadvožnjaka.
Planira se 11 saobraćajnih petlji. Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva.
Izvor: Večernje novosti
Stano, možda su pametniji od tebe, ostala si glupa zato što nisi učila. Požuri počinje ti Nacionalni dnevnik na Pinku.
Pa sta? Ti nastavi da se trujes na tebi omiljenim medijima.
Kolko znate toliko o pričate..samo vi računajte. I ne sekirajte se. Ima ko o tome misli. Pametniji od nas.
Zaduživanje!!!! A deli se po 100evra.????!!!Zašto zbog izbora! 500 000*100=50 mil. Evra?!?!
Naravno da će da se zaduže. Pa tako rade sve države i kompanije na svetu. Za velike projekte uzimaju se krediti. Ne mislite valjda da će kešom da plaćaju. Svašta.
Da, potpuno je normalno ući u dužničko ropstvo. I potpuno je normalno rasipati novac na projekte koji ne donose profit.
Autoput ce itekako doneti profit.Kad je neko nestrucan u ovoj oblast najbolje je da cuti.
Samo konstatacija – taj autoput kosta cca 900 miliona evra a do sada uzeti krediti 840 miliona. Kreditni balon se ubrzano siri.