Zašto je vašem biznisu potreban knjigovođa?

0
255

Knjigovodstvene usluge su veoma kompleksne i iziskuju stručnost, preciznost i odlično poznavanje materije osobe koja ih vrši. Ova oblast ne trpi greške, jer svaka može skupo da vas košta, pri čemu novac nije jedini ulog: u igri je i vaše vreme, strpljenje, a možda čak i opstanak vašeg poslovanja. Zbog toga je ovaj posao neophodno poveriti iskusnim profesionalcima.

Zašto je vašem biznisu potreban knjigovođa, kada je pravo vreme da ga angažujete i kako da odaberete agenciju koja će voditi računa o vašim poslovnim knjigama, saznaćete u nastavku.

Kada i zašto treba angažovati knjigovodstvenu agenciju?

Pravo vreme za angažovanje knjigovođe je pre nego otvorite firmu, jer vam profesionalac u ovoj oblasti može značajno olakšati proces registracije firme u APR-u, reći koja je pravna forma odgovarajuća za vas, šta vam je sve potrebno od dokumentacije itd. U suprotnom proces registracije biste mogli ponavljati više puta.

Nakon registracije preduzeća, knjigovodstvene usluge podrazumevaju otvaranje poslovnih knjiga, praćenje bilansa stanja, prijave i odjave zaposlenih, obračun zarada, sastavljanje finansijskih izveštaja i vođenje računa o finansijskim aspektima poslovanja, podnošenje poreskih prijava i arhiviranje vaše poslovne dokumentacije. Dobar knjigovođa će vam saopštiti sva vaša prava i obaveze i znaće kako i gde možete da uštedite novac.

S obzirom da će knjigovodstvena agencija koju odaberete preuzeti celokupnu brigu o vašem finansijskom poslovanju, jako je bitno da odaberete saradnike u koje ćete imati poverenja. Raspitajte se na više mesta i intervjuišite više potencijalnih agencija pre nego donesete konačnu odluku. Ukoliko je vaša poslovna niša usko specijalizovana dobra je ideja da zatražite preporuke od kolega koje su u vašoj industriji, kako biste angažovali knjigovodstvenu agenciju koja ima iskustva sa zahtevima sličnim vašim.

Razgovarajte otvoreno o potrebama i mogućnostima i budite slobodni da zatražite procenu poslovnog plana, kako biste znali koje će usluge knjigovodstvena agencija vršiti za vas.

Kako knjigovodstvena agencija olakšava vaše poslovanje?

Knjigovodstvene agencije olakšavaju vaše poslovanje na sledeće načine:

Pomaže vam u organizaciji budžeta

Knjigovodstvo je od vitalnog značaja za svaki posao jer ga čini mnogo lakšim za budžetiranje. Sa pravilno organizovanim prihodima i troškovima, lako je sagledati raspoloživa finansijska sredstva i troškove.Budžet kreira finansijsku mapu vašeg poslovanja. Sa budžetom na mestu, možete planirati buduće troškove vašeg poslovanja kako biste mu pomogli u rastu. Ako ne vodite tačne i ažurne knjige, mnogo teže ćete znati tačan budžet jer ćete nagađati.

Olakšava donošenje odluka

Postoje mnoge odluke koje ćete kao vlasnik preduzeća morati da donesete, a knjigovodstvena agencija koja vodi računa o vašim finansijama, mogućnostima i obavezama će vam taj proces olakšati.

Neke od odluka bi se mogle odnositi na podizanje kredita i zajmova, povišice za zaposlene, mogućnosti zapošljavanja novih radnika i slično. Korišćenjem knjigovodstvenih usluga, vlasnici preduzeća i njigove knjigovođe mogu da procene podatke kako bi doneli informisane odluke. Na primer, možete li sebi priuštiti zapošljavanje novih radnika? Pregledajte konkretne informacije da biste utvrdili da li vaše preduzeće može sebi priuštiti da doda nekoga na platni spisak.

Priprema vas za obračun poreza

Preduzeća moraju da prijave svoje poreze na kraju poreske godine, u skladu sa važećim poreskim zakonima. Sa uspostavljenim knjigovodstvenim procesom, imaćete spremne finansijske informacije za poresku sezonu i izbeći ćete probleme.

Održava organizovanu evidenciju

Neorganizovana papirologija može biti uzrok velikog stresa dok pokušavate da pronađete jedan dokument koji je od vitalnog značaja za neki posao. Propustićete rokove i napraviti greške koje bi mogle skupo da vas koštaju. Redovno vršenje knjigovodstvenih usluga može vam pomoći da izbegnete probleme. Ako knjigovođa redovno i ažurno unosi podatke u vaše knjige imaćete organizovanu evidenciju, a sve potrebne informacije će vam biti na dohvat ruke.

Vaši poslovni ciljevi će biti jasniji

Svako preduzeće želi da raste, ali loša finansijska evidencija može sprečiti da se to desi brzinom koju želite. Bez tačnih brojki ili podataka za analizu, nije lako postaviti ciljeve rasta. Opet, to će biti zato što pogađate sve, pa ćete biti prilično razočarani što niste pogodili ciljeve koje ste prethodno postavili. Ako budete u toku sa svojim knjigama i redovno vodite finansijsku evidenciju, možete preciznije mapirati svoje poslovne ciljeve i ostvariti rast.

Bićete mirni, jer znate da su vaše knjige u svakom momentu organizovane

Neorganizovane knjige i poreski rokovi koji se naziru mogu doprineti velikom broju stresa i panike. Kao vlasnik preduzeća, poslednja stvar koju želite pored svojih svakodnevnih zadataka su knjigovodstveni problemi koji vas opterećuju. Kada su vaše knjige kompletne i uredne, one vas neće držati budnim noću. Možete biti mirni znajući da su finansijske informacije vašeg preduzeća spremne za pregled, a da vas poreska uprava ne zabrinjava. Vaš um će biti opušten i možete se usredsrediti na druge oblasti svog poslovanja.

Prethodni članakObratite pažnju na skrivena poskupljenja: Pojedinim proizvodima naprasno smanjena gramaža
Sledeći članakSa analize stigao 361 uzorak iz Moravičkog okruga, na pedijatriji hospitalizovano kovid pozitivno dete

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here