Kako “Oko sokolovo” puni džepove naprednjaka Ostoje Mijailovića

14
2765

Javna nabavka beogradskog Parking servisa za kupovinu džipova „Range Rover“, raspisana je sa ciljem kako bi posao dobila firma „British Motors“, čiji je vlasnik član Glavnog odbora Srpske napredne stranke Ostoja Mijailović, navode sagovornici portala Nova.rs.

Foto: Betaphoto/Branislav Božić

Sistem elektronske kontrole nepropisnog parkiranja, pod nazivom “Oko skolovo”, podrazumeva korišćenje specijalno opremljenih vozila marke “Range Rover”, a njihovu upotrebu zamenik gradonačelnika Goran Vesić, obrazložio je potrebom da komunalni policajci pokažu “autoritet države”.

Ipak, pored skupocenog dokazivanja autoriteta i “pokazivanja mišića”, nabavka ovih džipova problematična je i zbog toga što se, prema konkursnoj dokumentaciji, nedvosmisleno može utvrditi da je uslove za njihovu nabavku jedino mogla da ispuni firma “British Motors”, na čijem čelu je član Glavnog odobra SNS i predsednik Košarkaškog kluba “Partizan” Ostoja Mijailović.

Prema rečima Nemanje Nenadića iz organizacije “Transparentnost Srbija”, gotovo je izvesno da je beogradski Parking servis raspisao pomenutu nabavku sa namerom da kupi upravo određeni tip džipova firme “Range Rover”, koji jedino Mijailović može da im proda.

Kad se ima u vidu da ove automobile u Srbiji prodaje samo jedna firma, “British Motors”, sudeći po onome što je objavljeno na sajtu, to ujedno znači da je javna nabavka raspisana sa ciljem da posao dobije upravo taj ponuđač – navodi on.

Kako kaže Nenadić, ove sumnje najbolje potvrđuje činjenica da je podneta samo jedna ponuda i da se u konzorcijumu koji je dobio posao nalazi upravo ova firma.

Sa stanovišta načela javnih nabavki, a pre svega principa nediskriminacije i konkurencije, očigledno je da je naručilac postupio nepravilno kada je kreirao konkursnu dokumentaciju. Ključ problema leži u definisanju uslova, odnosno traženih karakteristika vozila. Nije neophodno imati veliko stručno znanje pa da se zaključi da za vozila koja će Parking servis koristiti u kontroli parkiranja po ulicama grada Beograda, nije neophodno imati vozilo sa pogonom na sva četiri točka, kakva se koriste za brdsko-planinske krajeve, da imaju određenu visinu i širinu gepeka ili aluminijumske felne – objašnjava Nenadić.

On dodaje da je simptomatično kako ni jedna od firmi koje prodaju potencijalno konkurentska vozila, odnosno automobile na čiji krov je moguće postaviti i omogućiti funkcionisanje četiri kamere veličine 30x30mm, nije izjavila zahtev za zaštitu prava.

Štaviše, potencijalni ponuđači nisu postavili ni pitanje u vezi sa mogućnošću da se konkursna dokumentacija izmeni. Da je zahtev za zaštitu prava uložen, javna nabavka bi nesumnjivo bila poništena i pre podnošenja ponuda. To ukazuje da su i konkurenti pošli od pretpostavke da je dobitnik posla predodređen i da im se ne isplati da ulaze u postupak i da se zameraju vlastima, možda se nadajući da će i oni dobiti neki drugi posao, koji će biti predodređen za njih – kazao je Nenadić.

Ostoja Mijailović

Nebojša Stojković, aktivista Inicijative Ne davimo Beograd, ističe za Nova.rs da se na osnovu dostupne dokumentacije može ustanoviti da je firma British Motors u Srbiji u delimičnoj blokadi i da je namera prestoničkih vlasti verovatno bila da pomognu svom stranačkom kolegi.

Ko će kome, ako ne svoj svome. Oni su sve napravili tako da bi on mogao da dobije tu javnu nabavku. Niko drugi, osim njega, ne može da ponudi Range Rover, model Discovery – ističe Stojković.

On dodaje da nije bilo razloga da se nabavljaju tako skupoceni džipovi.

To je mogao da bude “fijat 500L“, koji se proizvodi u Kragujevcu. Kupovinom domaćeg proizvoda bi, u tom slučaju, pomogli ovdašnjeg radnika. Umesto toga se pomažu, pretpostavljam, britanski radnici i Ostoja Mijailović – rekao je on.

Prema njegovim rečima, pomenuta nabavka očigledan primer kako su partijski interesi iznad državnih.

Ostaje sumnja da je već postojao dogovor da se uzme ovo vozilo, a ono što još podgreva tu sumnju jeste to što je kompanija British Motors, koja je zastupnik Range Rovera u Srbiji, u vlasništvu Ostoje Mijailovića. Po našim nezvaničnim saznanjima, ista osoba je vlasik i ostalih firmi koje se pojavljuju u grupaciji sa kojom je potpisan ugovor – navodi on.

Izvor: Nova.rs

14 KOMENTARA

  1. Na isti nacin funksionisu i ostali napredni tajkuni ! Partijski paraziti unistavaju Srbiju i dace bog uskoro ce odgovarati pred zakonom ovakvi kao limar!

  2. A ko ne radi tako danas , koja to vlast nije radila ? Sta svaki Srbin prvo trazi ako ne „vezu “ za sve .Licemerje, treba krenuti od sebe prvo a ne pljuvati po drugima.Da se razumemo to je pogresno ali nazalost nasa realnost.Drustvo mora da se menja a to je nemoguca misija .

  3. Tekst je tako tendeciozan i zlonameran, da je gori od onih sto se objavljuju u Informeru. Svako ko ima osnovno znanje informatike, može naći na Portalu javnih nabavki, ovu javnu nabavku gde je sve objavljeno još u septembru prošle godine. Osim toga sto se tvrdi da je nabavka nameštena, ništa konkretno nije napisano, šta je to sto je diskriminatorsko u ovoj nabavci? To sto je traženo da vozilo ima alu felne ili 4×4 ili sto je SUV u pitanju? A jel jedino Land Rover ispunjava te uslove? Zašto lazete da se ne zna da li oprema ulazi u cenu, a jasno pise, da u cenu ulazi i oprema za snimanje i registracija vozila i servisi i kasko osiguranje vozila. Jel cena za ova vozila napumpana ili je ispod realne? Ništa od ovoga niste naveli (naravno ne mislim na ovaj portal koji je ovu vest samo preneo,već na tabloidni portal koji je prvi ovo objavio). P.S. Ako ste želeli da pišete o malverzacijama u javnim nabavkama vozila, mogli ste da pišete o nabavci vozila za Beogradsku komunalnu policiju za vreme Djilasa (koji ju je i formirao), kada su nabavljeni automobili marke Cery (kineski auto-valjda se tako pise), koji su svi rashodovani u roku od 3-4 godine. E to je bacanje drzavnih para.

  4. Svako pametan može da zaključi da je neko ko je pisao tender napisao da dobije posao samo jedan subjekat.
    Jer zašto bi država kupila za potrebe bilo koje državne uprave, službe, ili koje god delatnosti ijedan drugu auto osim FIATa.
    To su komercijalna vozila koja su za naše pojmove i više nego dovoljno. 500L siguran sam da odgovara za 90% zahteva svake namene, a državu bi koštao manje od 10k evra. Pametnom dosta.
    A kupiti 4×4 za snimanje parkiranih vozila, jasno je i deci u vrtiću sta je namera.

  5. A tog istog Ostoju Mijailovića do pre neku godinu nije pas imao zašta da ujede. Od autootpada u Prislonici do Brrithish Motors. Kakav uspon ili je jako sposoban ili je nešto drugo u pitanju. Možda bi i u arhivi čačanske policije mogla da se pronađe i po neka beleška koja bi pojasnila ovakav napredak. O KK Partizan tek ne treba ništa govoriti. Tuga za jednu takvu instituciji.

  6. Pa te lomove nikada ne bi u tom broju mogao da proda u Srbji. Zanimljivo da placemo po Rusi da uvezu 10000 Fijata 500 L a ni mi sami necemo da ih kupujemo. Pa onda molimo narod da nebezi iz ove zemlje.

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR