Kinezi i domaći podizvođači u dve smene rade na najtežoj deopnici auto-puta Preljina – Požega

1
Izvor: RINA

ČAČAK – Deonica auto-puta od Preljine do Požege dugačka je nešto manje od 31 kilometra i laici bi rekli da će se taj deo auto-puta završiti u kratkom roku.

Možda bi to i bilo zaista tako da se ispred kineskih gratitelja nije isprečila planina Jelica kroz čiju utrobu treba prokopati tunel dug čak tri kilometra. Trenutno su u toku radovi na poddeonicama, tunelima “Laz“ i “Munjino brdo“, koji se odvijaju u dnevnoj i noćnoj smeni, sedam dana nedeljno.

Ovo je jako zahtevna deonica, mi smo ovde svakodnevno i nailazimo na puno problema, podzemne vode, kao i podzemni gas. Najveći problem predstalja slaganje terena klizišta, ali zahvaljujući našem stručnom timu nakon analize uvek iznađemo tehničko rešenje kako bi smo izbegli materijalnu štetu i nastavili planiranom dinamikom – rekao je za RINU Šo Đi Čang generalni direktor projekta na deonici Preljina – Požega.

Probijanje tunela „Laz“ teče planiranom dinamikom, kompletirani su radovi na predusecima ulaznog i izlaznog portala. U toku su radovi na miniranju, tunelskom iskopu i primarnoj oblozi tunela. Do sada je iskopano 352 metra u levoj cevi i 391 metar u desnoj.

Međutim, sa druge strane planine Jelice na teritoriji opštine Lučani kineskim neimarima probleme zadaje tunel „Munjinom brdo“, koji je po strukturi još teži građevinski izazov. Kompletirani su radovi na iskopu ulaznog i izlaznog portala i zaštiti kosina, a u toku su radovi na tunelskom iskopu i primarnoj oblozi tunela. Iskopano je 153 metra u levoj cevi i 60 metara u desnoj i otpočeli su radovi na betoniranju sekundarne obloge u levoj cevi.

Ovaj tunel je dosta je kompleksniji nego „Laz“, zato što geološki se nalazi u strani planine, stabilnost samog tunela je mnogo loša i u takvim slučajevima moramo da unapred fiksiramo teren kako bismo bezbedno mogli ući u sam tunel i nastaviti sa radom – kazao je Uang Šin Vej, glavni inženjer na gradnju tunela.

Iskusan tim stručnjaka „China Communications construction company“ svakodnevno se hvata u koštac sa brojnim problemima na ovoj deonici, ali uz pomoć Vlade RS i svih nadležnih institucija ne postoje nepremostive prepreke. Izgradnjom ove deonice u posao su se uključile i domaće kompanije koje prate dinamiku radova kineskog izvođača.

Naša firma ovde radi 24 časa u dve smene, od 7 časova ujutru do 10 uveče i posle se nastavlja od jedan sat posle ponoći do ranih jutarnjuh časova. Pratimo dinamiku radova, koliko oni iskopaju mi im toliko prevezemo betona i drugih stvari. Imaju opasnu kontrolu radova sve je kompijuterski odrađeno , smese betona se prave u gram – kazao je Žikica Janković, radnik domaće kompanije “Cemprom“ Čačak.

Završetkom izgradnje ove deonice auto-puta od Čačka ka Požeži preko Lučana već sada zainteresovani investitori dolaze na pregovore.

Auto-put stvorio je mnogo bolje uslove za dolazak stranih kompanija, tako smo pre šest meseci imali delagaciju iz Poljske, kao i jedna iz Italije, ali kako radovi odmiči tako su i domaće kompanije zainteresovan za prostor i ulaganje u novoj industrijskoj zoni koja će se prositrati na 30 hektara iz samu trasu novog auto-puta – kazao je Milivoje Dolović za RINU.

U planu je da deonica auto-puta od Preljina do Požege bude završena do kraja sledeće godine, kao i da će krak ka Požegi rasteretiti obilaznicu oko Grada Čačka kroz koju dnevno u sezoni prođe oko 16.000 vozila.

Izgradnja kompletne deonice državnog puta I A reda broj 2 (E-763) smanjiće saobraćajne gužve u Čačku i okolini i doprineće smanjenju tranzitnog saobraćaja koji je posebno intenzivan u turističkoj sezoni.

Izvor: RINA

1 KOMENTAR

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR