Kako spojiti zabavu i učenje kod dece

0
111

Učenje je proces sticanja mentalnih sposobnosti, rutina i znanja potrebnih za obavljanje specifičnih zadataka. Talenat, želja i volja osobe, kao i njene radne navike, raspoloženje i niz drugih faktora, imaju ulogu u tome koliko će ljudi biti uspešni u obavljanju razilčitih zadataka. Ista stvar važi i za decu.

Foto: Unsplash

Kako bi se pravilno razvijala i bila sposobna za kasniji život, deci je potrebna pažnja i edukacija. Učenje je ubeleženo u čovekov genetski kod. O njemu su napisane mnoge knjige u kojima postoji bezbroj saveta o tome kako deca treba da uče da bi postigla što bolje rezultate i bila maksimalno efikasna. Međutim, današnjim roditeljima, a često i nastavnicima, pitanje kako spojiti zabavu i učenje kod dece, često para uši.

Učenje na interesantan i zabavan način podstiče dečiju maštu, razvija istraživački duh i sposobnost dovođenja slika i reči u međusobnu vezu, pa je upravo zbog toga, jedan od najboljih načina za poboljšanje različitih veština mališana.

Igre koje će spojiti zabavu i učenje kod dece

Sticanje novih informacija kroz zabavu je najbolji metod za učenje. Kako bismo olakšali i roditeljima i učiteljicama, u nastavku smo pripremili listu od nekoliko igara koje će uspešno spojiti zabavu i učenje kod dece.

Kuglanje može pospešiti razvoj matematičkog znanja. Kroz osnovne operacije sabiranja i oduzimanja dete može primetiti koliko je čunjeva oboreno i koliko je poena zarađeno. Ukoliko ne posedujete originalne čunjeve, ovu igru možete igrati i sa plastičnim čašama. Pored razvoja matematičkih sposobnosti, ovom igrom ćete probuditi i takmičarski duh vašeg deteta ili učenika.

Zagonetke su igra rečima koje imaju samo jedan tačan odgovor. Rešavanjem zagonetki, dete će na zabavan način razviti svoju koncentraciju i shvatiti kako da na pravilan način uključi logičko razmišljanje, a sve u cilju kako bi došlo do konačnog rešenja. Birajte ih pažljivo i u skladu sa dečijim uzrastom, kako zadate zagonetke ne bi bile preteške.

Slagalice za decu su nastavno sredstvo koje pomaže u napretku motoričkih i kognitivnih sposobnosti, ali i razvoju veština koordinacije ruku i očiju. Sastavljajući različite i šarene delove u jedinstvenu celinu, ova zabavna igra služi kao odlično obrazovno sredstvo za učenje brojeva ili azbuke.

Tehnike i igre za razmišljanje

Tehnika precrtavanja uz pomoć paus papira će omogućiti deci da kreiraju najlepše i najpreciznije crteže. Preslikavanje omiljenih likova iz crtanih filmova, ili domaćih i divljih životinja će pomoći u razvijanju dečije tehnike preciznosti, ali i pažnje, što će kasnije omogućiti crtanje i bez pomoćnog papira.

Tradicionalne igre koje se igraju generacijama unazad, poput igara “na slovo na slovo” ili “kaladont” će maksimalno uključiti dečiju koncentraciju. Ovakav tip igara će pospešiti komunikacijske veštine i proširiti dečiji vokabular.

Zabava u školi

Škola ima veliki uticaj na dečije odrastanje – od stečenog obrazovanja do prvih ljubavi i prijateljstava, ona ostaje uklesana u pamćenju mališana i predstavlja jedan od najlepših perioda ljudskih života. To je mesto gde sva deca provode najviše vremena nakon svojih domova, pa je jako važno da dan, ali i čitav period proveden u školskoj ustanovi, bude na najvišem nivou.

Časovi fizičkog vaspitanja su najčešći izvor zabave u školskim dvorištima. Umorna od matematike ili stranog jezika, deca uvek pojure na čas fizičkog kako bi se odmorila od učenja i zabavila loptom. Dečaci koji pretežno igraju fudbal, sa velikim samopouzdanjem izlaze na igralište kako bi pobedili drugo odeljenje ili zabavili devojčice, te se njihove pripreme za čas fizičkog, mogu primetiti i na prethodnim časovima. Devojčice, sa druge strane znaju igrati odbojku ili “između dve vatre”.

Da li su svi časovi zabavni?

Čest je slučaj da pored fizičkog vaspitanja deca sa uzbuđenjem čekaju i časove likovne kulture. Vreme koje mališani provode u školi će proći mnogo brže i zabavnije uz crtanje, slikanje, ali i pravljenje različitih oblika od gline ili plastelina. Predavanja na drugim časovima, poput istorije ili geografije takođe znaju držati pažnju. Sve zavisi od profesora i njihove organizacije časova.

Kako bi svi časovi bili interesantni, neophodno je da učitelji ili nastavnici poboljšaju kvalitet svojih časova. Kada je čas zabavan i kada nastavnici učenje čine uzbudljivijim, veća je verovatnoća da će se se i sami učenici više uključivati i sarađivati. Ukoliko nastavnik dobro pripremi čas, provedeno vreme, ali i gradivo obrađeno u školi će ostati urezano u dečijim glavama. Deca će u školi najbolje učiti uz igru. Časovi će na taj način postati prijatniji, a aktivnost učenika će dospeti na viši nivo.

BEZ KOMENTARA

PRE SLANJA KOMENTARA, MOLOMO VAS DA OBRATITE PAŽNJU NA SLEDEĆE UPUTSTVO:
Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Portal Morava info zadržava pravo da, ukoliko ih proceni kao neumesne, skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Portal Morava info nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

OSTAVITE ODGOVOR