Kineska kompanija China Communications and Construction (CCCC), kojoj su povereni višemilionski građevinski poslovi u Srbiji, dovođena je u vezu sa korupcijom, maltretiranjem radnika u inostranstvu i ugrožavanjem životne sredine.
Ova firma treba da gradi autoput Požega-Preljina i prugu Novi Sad-Kelebije, projekte vredne oko 1,7 milijardi dolara za koje je Skupština Srbije nedavno odobila zaduživanje kod kineske Eksim banke.
Prema pisanju medija, CCCC zapošljava oko 120.000 ljudi i posluje u 157 zemalja sveta. U Srbiji CCCC i njene ćerke firme rade na deonici Koridora 11 Surčin-Obrenovac i drugim projektima, izgradile su Pupinov most u Beogradu, a gradiće i industrijski park u glavnom gradu.
Međutim, ovaj kineski gigant umešan je u kontroverze u Australiji, Keniji, Šri Lanki, Tanzaniji i drugim zemljama, prema pisanju inostranih medija, Kanada je 2018. godine sprečila CCCC da kupi jednu kanadsku firmu zbog razloga koji imaju vezu sa nacionalnom bezbednošću.
CCCC se nalazila na crnoj listi Svetske banke od 2009. do 2017. godine zbog „prevarljive poslovne prakse“, što znači da u tom periodu nije smela da učestvuje u izgradnji nijednog projekta koji finansira Svetska banka.
U 2016. godini, ćerka firma CCCC u Australiji optužena je za nemar prilikom nadzora gradnje dečije bolnice u Pertu, u čijim je krovnim panelima pronađen azbest.
Takođe su otkrivene greške u postupku javne nabavke za taj posao, ali CCCC je negirao odgovornost.
Prema pisanju medija, vlasti u Tanzaniji podigle su optužnice protiv dvojice državnih zvaničnika 2014. godine, navodeći da su CCCC-u dodelili ugovor čija je vrednost veštački uvećana na 523 miliona dolara.
Projekat je napušten nakon što su vlasti počele da postavljaju pitanja o njegovoj ceni, koja je bila “duplo viša od cene sličnih projekata“, prema pisanju lista Malta Independent.
Takođe u Tanzaniji, CCCC je 2018. godine došao u sukob sa vlastima zbog navodnog neplaćanja poreza nakon završetka izgradnje 260 kilometara puta u toj zemlji.
Izvor: Nova ekonomija
Stop naprednoj korupciji