Od jula nova pravila na tehničkom pregledu, četvrtina vozila ga neće proći

4
1109

Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine.

Kako pišu Novosti, glavni problem vozačima predstavlja provera „ovalnosti“ kočionih diskova, jer ako su „istrošeni“ više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.

Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.

Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.

Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.

Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.

Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni – ističe Vujičić za Novosti.

U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.

Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju – rekao je Vujičić.

Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?

1. Ovalnost kočnica (provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)

2. Priključci za pneumatske kočione sisteme (detaljna provera kočnica na prikolicama)

3. Sistemi za izduvne gasove

Izvor: Večernje novosti

Prethodni članakOtvaranje izložbe slika “Prepoznavanje“ Milana Aleksića
Sledeći članakMountain Music Fest: Darko Rundek, Goblini, KKN, Zoster i mnogi drugi ovog leta na Divčibarama

4 KOMENTARA

  1. Još niko u Srbiji nije poginuo zbog tehničke neispravnosti vozila, ali zato zbog prekoračenja brzine,preticanja,vožnje u pijanom i drogirani stanju svaki dan neko pogine. Tehnički pregled je samo otimanje para gradjanima, jer nekom ko je prošao teh pregled posle pet dana može nešto da pukne ili otkaze na autu i koja je svrha teh pregleda. Policija je ta koja treba da kažnjava ako ti ne radi žmigavac,svetlo ili nemaš nešto od opreme. Traže prvu pomoć a po zakonu ne smeš da diraš povredjenog ako nisi stručan ili osposobljen za to.

  2. Ta priča sa tehničkim pregledom traje već pet godina. Ja i dalje viđam registrovane krševe po ulicama koji se bukvalno raspadaju. E sad ko koga tu laže?

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here