Počela rekonstrukcija Ulice cara Dušana, ovo su tehničke karakteristike buduće saobraćajnice

10
2521

ČAČAK – Juče su počeli radovi na rekonstrukciji Ulice cara Dušana počeće i, kako je najavljeno, trajaće do 14. jula. Tokom ova dva meseca deo te ulice, od Gospodar Jovanove do Ulice kralja Petra I, biće zatvoren je za saobraćaj.

Rekonstrukcija ove saobraćajnice u samom gradskom jezgru jedna je od infrastrukturnih aktivnosti u okviru projekta „Čačak – Nacionalna prestonica kulture 2023″. Rekonstrukcijom ulice, pešaci i biciklisti, kao i svi posetioci muzejskog kompleksa sa obe strane ulice, dobiće prioritet u odnosu na vozače putničkih vozila što će biti postignuto uvođenjem “zone 30“.

Trotoari će biti prošireni i umesto parking mesta, ulica će dobiti biciklističku stazu i nove sadnice u cilju ozelenjavanja čitavog prostora. Na sredini ulice biće denivelisani pešački prelaz u kamenoj podlozi, sa ciljem da se povežu muzejski kompleks koga čine Narodni muzej, konak Jovana Obrenovića, Međuopštinski istorijski arhiv i Hadžića kuća, sa muzejskim kompleksom sa druge strane ulice, koga čine Galerija “Nadežda Petrović“ i budući Muzej košarke u objektu Sokolskog doma, na kom nas početak radova očekuje za dvadeset dana. Kako bi se bezbednost pešaka maksimalno povećala, u ovom delu ulice važiće režim „zone usporenog saobraćaja“ – kaže o ovom projektu gradonačelnik Čačka Milun Todorović.

Ulica cara Dušana je arhitektonski prilagođena ranije urađenom projektu rekonstrukcije Ulice župana Stracimira, tako da će po završetku radova na oba projekta, ove dve ulice vizuelno činiti jednu celinu, u kojoj će dominirati tri nijanse sive boje.

Vrednost ovih radova iznosi 49.266.977,24 miliona dinara, a radovi će trajati 60 dana. Izvođač radova je preduzeće „Strabag“ – ogranak „Putevi Čačak“, a nadzor nad ovim radovima vršiće JP „Gradac“ Čačak.

U sklopu ovih radova, planirana je i rekonstrukcija vodovodne mreže, izgradnja atmosferske kanalizacije, nove javne rasvete, izmeštanje elektro-energetskih i telekomunikacionih instalacija i postavljanje podzemnih instalacija.

Tehnički detalji u vezi sa rekonstrukcijom Ulice cara Dušana:

• Kolovoz sa dve kolovozne trake 2×2,75 m (ukupno 5,5 m);

• Proširen trotoar u zoni muzejskog kompleksa sa leve strane ulice u zoni Narodnog muzeja (3,0 – 3,5 m), dok će na drugoj strani ulice trotoar biti proširen od ulaska u dvorište Umetničke galerije „Nadežda Petrović“ do Muzeja košarke, tj. do Ulice kralja Petra I i biće širine od 2,6-3,6 m;

• Uz desni trotoar je planirana dvosmerna biciklistička staza širine 2m;

• Srednji deo ulice na mestu povezivanja dvorišta Galerije „Nadežda Petrović“ i dvorišta Narodnog muzeja planiran je kao integralna ulica u istoj ravni za kretanje pešaka i vozila, širine 26 m;

• Kolovoz je planiran sa zastorom od asfalta. Trotoari i prelazni plato su planirani sa zastorom od betonskih ploča, s tim što su završnom obradom i bojom prepoznatljivo označene trase kretanja pojedinih učesnika u saobraćaju.

• U ulici su planirana 22 stabla – 13 stabala na desnoj strani i 9 stabala na levoj strani ulice.

Kada je reč o režimu saobraćaja, saobraćaj će se odvijati po režimu “zona 30“, osim u delu u kome se nalazi već pomenuta „platforma“ koja povezuje dvorišta Galerije „Nadežda Petrović“ i dvorišta Narodnog muzeja, unutar koje će se saobraćaj odvijati po principu “zona usporenog saobraćaja“.

Izvor: Morava info

Prethodni članakDarija Kisić u Čačku: Dinamičan ekonomski razvoj grada staviti u funkciju demografskog razvoja
Sledeći članakIvan Drobnjak pred meč sa Megom: Otvara nam se put do finala Superlige

10 KOMENTARA

  1. U čemu fora, ili pravite staze za bicikle ili ne, šo vam ne pade na pamet da napravite u ulici kod parka ili ulici 10 a čisto sumnjam da je planirano u ulici kod želovog.

  2. Hm, ti da si prišao centru grada znao bi da biciklistička staza ide do kuće Radmila Mišovića a posle moraš da voziš trotoarima da te ne bi neko ubio sa kolima. Do muzeja ima najmanje još 100 metara koje verovatno treba da preletiš. Ne znam gde si ti video nastavak staze. Tako možeš da kažeš i da se nova bic staza nastavlja na bedem.

  3. Klasican fuseraj.Sve ovo sto planiraju da urade je po sistemu drzi vodu dok majstori odu.Sminkaju Virerovu kucu i nikako im ne ide.Odpada na sve strane,ne mozze od babe devojka.Isto vazi i za Sokolanu.

  4. Ma da, ne treba nam parking mesta i kolovoz, nema mnogo vozila u gradu. Sa druge strane, ne može se živeti od posetilaca muzeja, to kad navali u muzeje, i dva trotoara im nije dovoljno.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here