Šta stoji iza “paprenih“ računa za struju?

17
8181
Foto: EPS

Uvećani računi za struju, u poslednja tri meseca, u velikom broju stižu na adrese potrošača. Neki od razloga koji se navode su hakerski napad Elektroprivredu Srbije krajem decembra prošle godine, ali i to što se, u nekim slučajevima, brojila ne očitavaju redovno pa dolazi do grubih grešaka, navode stručnjaci za “Danas“.

Sa druge strane, u EPS-u za “Danas“ tvrde da hakerski napad nije uticao na iznose računa za električnu energiju kao i da nije povećan broj prigovora u odnosu na prethodni period.

Uvećani računi za struju su postali noćna mora za veliki broj domaćinstava, ali i preduzeća u poslednja tri meseca jer su iznosi koje treba platiti „papreni“, odnosno daleko veći od uobičajenih.

Individualni potrošači, odnosno domaćinstva čiji računi na mesečnom nivou ne prelaze iznose od pet do 8.000 dinara, suočili su se sa računima koji dostižu i do neverovatnih 60.000 dinara.

Čitaoci “Danasa“ su se, kako se navodi u tekstu, suočili sa situacijom da im brojila u prethodnim mesecima uopšte nisu očitana, a kada konačno jesu dobili su mesečni račun sa višestruko većim iznosom od uobičajenog.

Tako je, primera radi porodica iz Novog Sada, koje inače ima daljinsko grejanje, u novembru dobila, kako kažu za “Danas“, račun sa uobičajenim iznosom, a onda u decembru i januaru njihovo brojilo uopšte nije očitano. U februaru je usledio , jer je pristigli račun iznosio oko 23.000 dinara.

To domaćinstvo se odmah žalilo i tražilo proveru potrošnje svog brojila uz tvrdnju da je došlo do nepravilnosti. Iz EPS-a im je odgovoreno da tom preduzeću fakturisanje računa za struju dostavlja operator distributivnog sistema, a to je “Elektrodistribucija Srbije“ u skladu sa važećom zakonskom regulativom.

Navedeno je da je EPS operatoru prosledio zahtev za kontrolu mernog mesta i ponovno očitavanje. U odgovoru se ističe da s obzirom na to da EPS trenutno ne raspolaže sa podacima na osnovu kojih bi mogao da se prihvati prigovor, žalba se smatra odbijenom.

Stručnjak za energetiku Velimir Gavrilović kaže za “Danas“ da hakerski upad može da bude razlog enormno uvećanih računa, ali isto tako i to što se neki računi, iz ovog ili onog razloga, ne očitavaju pojedinačno, odnosno za svaki mesec već se umesto toga očitva više njih u istom mesecu.

To se dešava kod domaćinstava koja žive u kućama i gde je potrebno da neko bude u tom stambenom objektu kada ekipa nadležna za očitavanje brojila dođe da obavi svoj posao.

Ako nikog nema kod kuće brojilo ne može biti očitano. Isto tako, dešava se da agencije zadužene za očitavanje zbog toga što nemaju dovoljno ljudstva ni ne pošalju ekipu za očitavanje na sve adrese iako je to potrebno.

  • Epilog su neočitana brojila. Onda se potrošnja u mesecu u kome se brojilo čita gleda zbirno i tu dolazi do grešaka tokom obračuna koliko je zaista kilovata potrošeno i prebacivanja u skuplje zone. Pravilan način je da se svaki mesec obračuna pojedinačno kako ne bi došlo do propusta. Građani treba da paze na te stvari kako ne bi platili više nego što je potrebno. Zato treba da insistiraju da im se struja očita za svaki mesec posebno. U međuvremenu je došlo do poskupljenja struje, tako da je logično da računi porastu, zavisno od potrošnje, između 10 do 25. odsto. Međutim, svaka potrošnja veća od 30 odsto nije normalna i domaćinstva na takve račune obavezno treba da se žale, jer su sasvim sigurno oštećena – navodi Gavrilović za “Danas“.

U EPS-u pak kažu da hakerski napad nije uticao na iznose računa za električnu energiju.

  • Redovno analiziramo broj i razloge podnetih prigovora. Nakon analize se radi na unapređenju poslovanja sa svim stranama koje učestvuju u formiranju računa za električnu energiju, u cilju povećanja zadovoljstva kupaca. Broj prigovora u decembru 2023, januaru 2024. i februaru 2024. godine nije povećan i iznosi manje od jedan odsto od ukupnog broja mesta isporuke – navode u EPS-u i dodaju da svi kupci mogu da podnesu prigovore pisanim putem na adrese odštampane na računima, besplatnim pozivom korisničkog centra 0800 111 202 ili putem portala Uvid u račun.

Izvor: Danas

Prethodni članakVladimir Zlatanović imenovan za selektora U16 reprezentacije Srbije
Sledeći članakRekonstrukcija dve servisne saobraćajnice i pešaćke staze na Gradskom groblju

17 KOMENTARA

  1. Svi znamo kako se radi..reklamacije se manje vise ne uvaze,nemas vise kome da se zalis i platis.Oni te pokradu kao i svi ostali i sve u krug.Placas svqviju zajebanciju i to je ok..narod cuti i placa,tapse i vice super nam je,evo DAJE nam kralj..da,bas nam daje

  2. Nije to bas tako ima gresaka kod pisanjs dtruje ja sam pisao 5 godima pa sam gresio udaris odma reklamu njima a ne movinama boli kurac novine za nasu struju

  3. ZIVEO VUCIC DOLE PENZIONERI I BOTOVI A I OSTALA GOVNA TAKOZVANE OPOZICIJE.TRAZILI STE I NISTE NASLI JER BOLJEG OD ZVALAVOG NEMA.CUTI I TRPI JER MOZE JOS GORE.

  4. Mislim da je samo 5 reklamirinih racuna zaista greska.Sve ostalo su tačna očitavanja.Gledajte broj utrošenih kilovata i prosek zadnjih 12 meseci.Ne zaboravite da je struja skuplja 45posto u odnosu na isti mesec prosle godine.Mozete me sada ispljuvati i komentarisati bilo šta ali tako je 100 posto..

  5. 15 do 40 posto manji račun ako je potrošnja kao predhodne god… ura ali samo u decembru ostali meseci povećana potrošnja… napisi da narod nije zadovoljan… hakeri su krivi… uporedi račune SLIKOM

  6. Uopste ne postupaju po reklamaciji netacno ocitanog brojila.Drsko ponasanje i neupocenos radnika,sti puta ti daju da prijavis reklamaciju.Ostaje samo tuzba.

  7. Počela je kradja i u obračunu potrošnje za daljinsko grejanje i to za korisnike koji račune dobijaju očitavanje kalorimetara. Ja sam 13 dana u januaru isključio grejanje u stanu jer sam bio u inostranstvu a dobio račun veći nego u decembru jada sam stan grejanje ceo mesec. Znači, kradu gde god mogu. Za ovo grejanje sigurno daljinski šteluju kalorimetre da pokazuju veću potrošnju energije nego što je ona zaista. Lopovi na sve strane.

  8. Stari provereni sistem poslovanja: APP, tj.ako prođe-prođe! Ja reklamiram u proseku 3 računa godišnje i tako zadnjih 10 godina i svaki su usvojili. Samo ne idite na šalter, nego gore na 4. sprat u opštu kancelariju da vam zavedu zahtev za korekciju računa i obavezno za svaki mesec proverite, najbolje je da slikate strujomer 1. ili 2. u mesecu! Inače će vam potrošnju od 2 ili 3 meseca skrkati u jedan račun po oprobanom sistemu APP! A imate i mogućnost da to uradite i sa e-mailom…

  9. Pokopali me sa Februarskim računom,negrejem se na struju dobio sam 17000 hiljada.A prethoni godinu dana prosek oko 6000 hiljada.koje ovde lud.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here