Sva tri mobilna operatora istovremeno dižu cene, pravo potrošača na raskid ugovora – besmisleno

18
8339

Operatori mobilne telefonije mts i Yettel povećali su cene od 1. marta, a A1 je najavio poskupljenje usluga od 1. aprila.

Za korisnike usluga prve dve kompanije, rok za raskid ugovora, ukoliko korisnici ne žele da plaćaju više, istekao je upravo 1. marta, pošto su krajem januara obavestili korisnike, iako mnogi to obaveštenje nisu videli.

Neki korisnici mts su iznenađeni, a neki tvrde da su dobili SMS.

Korisnici Yettel-a se žale da nisu ni primetili obaveštenje koje je sitnim slovima odštampano na prošlomesečnim računima.

Korisnici usluga A1 imaju 30 dana na raspolaganju da raskinu ugovore bez naknade, ako ne pristaju na poskupljenje.

Međutim, ovo simultano poskupljenje sva tri operatora u kratkom roku čini pravo potrošača da raskinu ugovor bez naknade, ukoliko se ne slažu sa novom cenom, koje im garantuje Zakon o elektronskim komunikacijama – besmislenim, piše Danas.

Naime, u teoriji, ako potrošaču ne odgovara promena cene koju ima u ugovoru, on bi mogao za poskupljenje da kazni kompaniju odlaskom kod drugog opratora. Ali kada sva tri poskupe, šta onda?

Jovan Ristić iz Udruženja potrošača Efektiva ocenjuje da ovakvo ponašanje operatora ukazuje da naše telekomunikaciono tržište nije pravo tržište.

  • Nema validnih razloga za poskupljenje. Oni se pozivaju na inflaciju, ali nama inflacija pada, država se svim silama trudi da je obori. Posebno nema validnih razloga da se ta poskupljenja dese istovremeno. Mislim da bi Komisija za zaštitu konkurencije trebalo da se pozabavi ovime. Ovo je simulacija tržišta – napominje on za Danas.

Ističe i da je ovo razlog zašto treba imati i četvrtog mobilnog operatora.

Ristić ističe i da neki operatori imaju praksu odugovlačenja kada korisnik hoće da raskine ugovor.

  • Govore ljudima kako treba kompanija da dozvoli da se ugovor raskine, da mora da se čeka na to. Građani treba da znaju da raskid ugovora nastaje u trenutku kada potrošač izjavi raskid. Nema šta kompanija da odobrava. Jedino može da se za raskid plaća naknada štete i u tom slučaju treba operatori da predoče korisnicima koliko će to da ih košta, pa oni da odluče da li hoće ili neće da raskidaju. Pošto ljudi uglavnom idu u poslovnice, pa im tamo govore kako ne mogu odmah da raskinu ugovor, najbolje da pošalju poštom zahtev za raskidom ugovora – savetuje Ristić.

On kaže da kada je donet Zakon o elektronskim komunikacijama, to je rađeno netransparentno, na sve načine se pokušala izbeći javna rasprava i kao rezultat nijedno udruženje potrošača nije učestvovalo u njegovoj izradi.

  • U avgustu 2021. godine održana je ta javna rasprava koja je trajala jedan dan. Nigde nije bilo poziva za nju, a to znam jer sam tražio tu informaciju. Na kraju su tu učestvovali samo predstavnici operatora. Da jeste bio neko, sigurno bi se pobunio protiv toga da kreditni biro registruje obaveze prema telekomunikacionim kompanijama, što je prošlo u zakon – napominje on.

Ristić ističe da treba mobilnim operatorima zabraniti da menjaju uslove ugovora na određeno.

  • Ovako, ako mogu ugovor na određeno da menjaju, kakva je razlika između ugovora na određeno i neodređeno – pita se on, uz napomenu da ovakva istovremena poskupljenja obesmišljavaju pravo potrošača da raskine ugovor.

Izvor: Danas

Prethodni članakU Čačku predstavljen roman “Pakrac“ Vladana Matijevića: Tamna strana unutarnjih pristaništa (FOTO)
Sledeći članakGradonačelnik Todorović o izgradnji dve javne garaže i spajanju Sinđelićeve ulice

18 KOMENTARA

  1. Nije srece da pobacamo mobilne telefone. Raskinimo ugovore. Vratimo fiksne. I da nas Bog vidi. Imali bi bar 40% vise vremena za sve sto nam treba. Svi se zale da nemaju vremena ni za sta. Razmislimo o tome.

      • Sta smo radili kad nismo imali mobilne. Nismo putovali, radili, gradili zemlju I ostavili ovima sto su je batalili kao zvecku. Ovako smo postali zavisi od telefona. Ja sam radio od 1972 u dobroj, uspesnoj firmi do 2004 putovao, zakljucivao poslove. I fiksnim telefonom. A sad sto vise telefona sve vise neuspesnih firmi.

  2. Evo jos jedan dokaz gluposti nasih ekonomista o trzisnoj utakmici vise operatera glupost kad se oni dogovaraju i to ti je monopol nad potrosacima tu samo drzava ako je imamo moze zavesti red

  3. Ja vidim racun mi veci za 500 kinti e sad meni 500 nekome 200 a nekom trecem 800 din veci puta puta i dodjemo do toga da nas pljackaju na svim frontovima, e sad dolazimo do glavnog pitanja DOKLE CEMO DA CUTIMO I DA PRIHVATAMO SVE OVO???

  4. Bio danas u Yettelu pošto nisam znao da mi poskupili paket po ugovoru i nisu me ni obavestili .Kažu da su uz račun za januarski pregled dali neko obaštenje da će da pokupe .Kako neko u ovoj „uđenojom“ državi može da menja ugovor .Rekli da sam zakasnio na reklamaciji i na moje pitanje koja su mi prava sada rekli možeš da se j..beš .
    Država je kriva za ovo što se radi .Nikakva vlast .Smatota .

    • Ista situacija. Ja placam preko aplikacije racun i ne gledam. Ja sam prijavila zastiti potrosaca pa cu da vidim sta ce mi odgovoriti.

  5. Sve je u Sprdiji jednostrano, jer se donose zakoni koji su na strani jaceg. A mi smo im to dozvolili jer nas svakodnevno zatrpavaju gomilom budalastina da ne bismo videli ono na sta treba obratiti paznju

  6. Zašto se potpisuje Ugovor ako operater može da menja uslove u toku važenja Ugovora? Ispada da oni ugovorom samo sebe štite.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here