Uputstvo za škole: Uz onlajn nastavu i ocenjivanje na daljinu

1
923

Stariji osnovci i srednjoškolci od ponedeljka prelaze na onlajn nastavu, a Ministarstvo prosvete otklonilo je dileme kako će se učenici ocenjivati u dopisu koje je uputilo svim školama, i u kome navodi da će i ocenjivanje biti na daljinu.

Foto: MNA/Novak Lukić

Posebnu pažnju treba posvetiti napredovanju učenika u skladu sa principima formativnog ocenjivanja, o čemu su škole dobile uputstva u prethodnom periodu, a koje je potrebno primenjivati i u ovim okolnostima – navodi se u dopisu direktorima škola.

Navode da nastavnici treba da insistiraju na bitnim sadržajima, tj. na sadržajima koji su ključni za ostvarivanje ishoda obaveznog predmeta, izbornog programa i slobodne nastavne aktivnosti.

Ocene koje su učenici dobili u toku neposrednog obrazovno-vaspitnog rada od početka ove školske godine i podaci o napredovanju učenika i ocene koje će učenici dobiti u periodu do završetka prvog polugodišta omogućiće izvođenje zaključne ocene – navode iz ministarstva prosvete.

Nastavnik ima autonomiju da planira ocenjivanje i da odlučuje da li se pismeni zadaci, planirani u narednom periodu, mogu realizovati putem nastave na daljinu.

Ukoliko to nije moguće pismene zadatke mogu realizovati i u drugom polugodištu, ali da se vodi računa o ravnomernom rasporedu u odnosu na druge pismene i kontrolne zadatke.

Ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene na kraju polugodišta može se za njega organizovati odgovaranje u školi uz poštovanje svih epidemioloških mera.

Učenik koji nema potreban broj ocena za utvrđivanje zaključne ocene iz opravdanih razloga (bolest, izolacija) može ostati neocenjen. Tim učenicima, navode u ministarstva, potrebno je posebno planirati dodatnu podršku u drugom polugodištu.

Izvor: Tanjug

Prethodni članakTiodorović: Naredna nedelja izuzetno teška, “zaravnjenje“ polovinom decembra
Sledeći članakPrevrnuo se šleper u Međuvršju (FOTO)

1 KOMENTAR

  1. Sve je to lepo rečeno, još samo kada bi se prosvetni radnici pridtžavali a ne da decu obasipaju programima i tovare roditeljima veliku obavezu da im budu predavači. Pri tom se zanemaruje činjenica, da su roditelji zaposleni i većina ne dolazi kući pre 17h. Pitam se zašto škole uopšte i postoje ako se bez njih može? A da ne govorim o tome ko najviše trpi? Deca, naravno. Žao mi je mnogo generacija koje će sigurno imati posledice. Neko se lepo setio da stvori za budućnost glupu poslušnu masu.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here