Vitamini za zdravu kosu: Kako odabrati pravo rešenje za opadanje kose

0
414

Gubitak kose može duboko uticati na samopouzdanje i sliku o sebi, kako kod muškaraca, tako i kod žena. Kako kosa počinje da se proređuje i opada, želja za brzim delovanjem je prirodna. U potrazi za rešenjem, mnogi se okreću vitaminima protiv opadanja kose.

Vitamini E, A, D, biotin, folna kiselina i niacin samo su neki od važnih nutrijenata koji mogu uticati na ukupno zdravlje kose. Ovi vitamini se često mogu naći u namirnicama koje lako možete uključiti u svakodnevnu balansiranu ishranu.

Ipak, postoje i dodaci ishrani kao što su Viviscal Pro vitaminski suplementi koji vam mogu pomoći da dostignete preporučeni dnevni unos svakog vitamina.

Ali da li ovi vitamini zaista ispunjavaju svoja obećanja?

Šta su vitamini protiv opadanja kose?

Vitamini protiv opadanja kose predstavljaju dodatke ishrani namenjene podršci zdravoj kosi i smanjenju prekomernog proređivanja ili opadanja. Njihova svrha je pružanje osnovnih nutrijenata koji mogu nedostajati u ishrani kako bi se podržalo optimalno zdravlje kose i njen rast.

Najbolji vitamini za kosu često sadrže strategijski spoj vitamina B kompleksa poput biotina i niacina, antioksidanata poput vitamina E i vitamina C, i esencijalnih minerala uključujući gvožđe, cink i selen. Formulisani su kako bi negovali folikule kose, ojačali postojeće pramenove, poboljšali cirkulaciju krvi do temena i stimulisali nov rast.

Prema rečima profesionalnog frizera Ivana Vasiljeva iz Vasiljev Shop-a, ljudi koriste vitamine za opadanje kose kao jednostavan, neinvazivan način da prevaziđu nedostatke koji mogu doprineti njenom manje optimalnom zdravlju.

Iako nisu čuda preko noći, uz redovno i pravilno korišćenje tableta, mogu pomoći u jačanju kose, smanjenju opadanja i poboljšanju gustine. Opšte je mišljenje da su bezbedni ukoliko se koriste prema uputstvima.

Nauka iza vitamina protiv opadanja kose

Naučna osnova vitamina protiv opadanja kose leži u podršci zdravom rastu dlake na ćelijskom nivou. Folikule dlake zahtevaju esencijalne vitamine, minerale i proteine koji se prenose krvotokom kako bi optimalno funkcionisali.

Vitamini B kompleksa, poput biotina i niacina, podstiču proizvodnju keratina, glavnog proteina za strukturu kose. Vitamin C pomaže stvaranje kolagena, koji daje podršku kosi, koži i noktima.

Antioksidansi, uključujući vitamin E, bore se protiv slobodnih radikala koji mogu oštetiti folikule dlake. Minerali, poput gvožđa, prenose kiseonik neophodan za rast.

Iako istraživanja o efikasnosti suplemenata još traju, sastojci vitamina su pokazali obećavajuće rezultate u podržavanju optimalnog funkcionisanja folikula za rast deblje i jače kose. Ipak, važno je telu osigurati osnovne gradivne elemente za optimalan rast kose, prateći prirodne procese rasta i očuvanja zdravlja kose.

Preporučeni dnevni unos vitamina i minerala za zdravlje kose

Različite su potrebe za mikronutrijentima, a kada su u pitanju četiri glavna za zdravlje kose, evo šta je potrebno i kako to možete dobiti iz hrane:

Biotin

Odraslima je preporučen dnevni unos biotina od najmanje 30 mcg. Ove potrebe mogu se zadovoljiti redovnim konzumiranjem namirnica poput jaja, lososa, pečuraka, avokada, goveđe ili pileće džigerice, te semenki suncokreta, koje su bogate ovim važnim mikronutrijentom.

Vitamin D

Za odrasle osobe u dobi od 19 do 70 godina preporučuje se dnevni unos od 15 mcg ili 600 IU vitamina D. Sunčanje i konzumiranje hrane bogate vitaminom D, poput masne ribe, jaja, obogaćenih mlečnih proizvoda i žitarica, zadovoljava ove potrebe. Unos masti uz obroke poboljšava apsorpciju vitamina D, koji se rastvara u mastima.

Gvožđe

Muškarcima je potrebno 8 mg, a ženama 18 mg gvožđa dnevno. Da zadovoljite potrebe za gvožđem, koje je sastavni deo hema u hemoglobinu, jedite hem belančevine (životinjski izvori poput crvenog mesa i peradi) i izvore koji ne sadrže hem (biljni izvori poput spanaća i mahunarki). Izvori gvožđa iz hrane životinjskog porekla se lakše koriste, dok unos vitamina C putem voća i povrća olakšava apsorpciju gvožđa iz biljnih izvora.

Cink

Dnevna potreba za cinkom kod muškaraca iznosi 11 mg, dok je kod žena 8 mg. Osigurajte dovoljan unos cinka unošenjem mesa, morskih plodova, ribe, jaja i mlečnih proizvoda u ishranu. Treba napomenuti da, iako se cink nalazi i u orašastim plodovima, pasulju i integralnim žitaricama, njegova bioraspoloživost iz tih izvora je manja u poređenju sa životinjskim izvorima.

U određenim okolnostima, dodatak ishrani može biti potreban zbog nedostatka, medicinskih restrikcija u ishrani ili specifičnih zdravstvenih stanja. Važno je da se pre uzimanja suplemenata posavetujete sa lekarom. Nepotrebna suplementacija ili visoke doze vitamina mogu izostaviti željene rezultate i izazvati neželjene reakcije.

Izbor pravog rešenja za gubitak kose

Suočavanje s gubitkom kose može biti opterećujuće, posebno kada postoje mnoge dostupne opcije. Razmotrite faktore kao što su tip kose, zdravstveni uslovi, ishrana, način života i stepen opadanja.

Proređivanje kose zbog nedostatka hranljivih sastojaka može se poboljšati ciljanim suplementima za rast kose poput gvožđa, cinka ili biotina. Ako je reč o genetskom opadanju kose, možda će biti potrebne specifične formule koje se bave nivoom DHT-a, hormona često povezanog s muškim oblikom opadanja kose.

Razumemo želju za brzim rezultatima, ali važno je da sebi postavite realna očekivanja. Kosa raste sporo, otprilike centimetar mesečno. Ostavite barem tri do šest meseci za primetne rezultate prilikom uzimanja vitamina ili prirodnih lekova.

Iako suplementi za rast kose mogu pružiti nutritivnu podršku, sarađujte s lekarima kako biste dijagnostikovali eventualne osnovne uzroke. Gubitak kose može ukazivati na hormonalne promene, autoimune probleme ili zdravstvene uslove koji zahtevaju odgovarajuće lečenje.

PROMO TEKST

Prethodni članakPlanska isključenja struje za petak, 8. decembar
Sledeći članakImenovan vršilac dužnosti direktora BIA

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here