Deset najčešćih prevara na tržištu polovnih automobila: Kako da prepoznate lažne prodavce

2
412
Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Potraga i kupovina polovnog automobila treba da bude uzbudljiv proces, ali prevaranti lako mogu da namame vozače tako da ih greška skupo košta. Budući da prevare preovlađuju na tržištu polovnih automobila, stručnjaci iz kompanije za automobilske podatke carVertical daju 10 savete o tome kako da prepoznate uobičajene obrasce prevare i kako da se zaštitite od gubitka novca.

Njihove savete prenosimo u celosti:

Plaćanje unapred
Prodavci prevaranti objavljuju reklame za automobile koji izgledaju kao da su po povoljnoj ceni. Zatim ubede potencijalnog kupca da se automobil nalazi na udaljenoj lokaciji i traže da im se novac prenese unapred pre dostavljanja automobila. Često se prave da su drugi zainteresovani kupci kako bi stvorili osećaj urgentnosti. Kada se novac prenese, oni ga podignu, uklone oglas i nestaju bez traga.

Lažne veb-stranice prodavaca automobila
Prevaranti kreiraju lažne veb-stranice prodavaca automobila na kojima prikazuju veoma primamljive ponude. Ove veb-stranice često veoma liče na dobro poznate mreže zastupnika ili marke i koriste gotovo identične veb-linkove. Kada kupci pronađu ove ponude i kontaktiraju takozvanog prodavca, često se od njih traži da unapred plate – i izgube svoj novac. Kupci treba uvek pažljivo da provere svaku veb-stranicu na kojoj daju svoj novac i ako ponuda deluje kao da je previše dobra da bi bila istinita, onda je to verovatno tako.

Maskiranje činjenice da je automobil uvezen
Ponekad prodavci izbegavaju da spomenu činjenicu o stranom poreklu automobila. Čak i kada je automobil uvezen pre 5 ili 8 godina, to je i dalje značajna informacija koja može biti ključna u donošenju odluka. Relativno je jednostavno i jeftino uvesti automobil i stoga se mnogi automobili kupe u jednoj zemlji, a završe u drugoj. Međutim, tokom prekograničnih transakcija, kilometražom se može manipulisati i neka oštećenja se mogu prikriti.

Fejsbuk tržište
Oglasi lažnih auto delova za prodaju je veoma popularno na Fejsbuk tržištu, a često uključuje nekog ko reklamira komplet točkova ili retkih delova karoserije za popularni automobil kako bi se stvorila iluzija dobre cene. Pitaće kupca da im prenese novac, a zatim će nestati. Nažalost, Fejsbuk tržište ima slabu kontrolu kvaliteta i nepostojeću korisničku podršku tako da kupci treba da budu veoma oprezni i da razmene novac tek nakon što lično pregledaju robu.

Prevara sa vraćanjem kilometraže
Prevaranti šteluju merače kilometara jer žele da povećaju vrednost automobila koji veštački prodaju. Starije automobile je moguće štelovati mehanički ili pomoću dijagnostičkih uređaja koji se povezuju sa novim vozilima. Prevara sa vraćanjem kilometraže čini da izgleda kao da je automobil vožen manje kilometara nego što je to u stvarnosti – što dovodi vozača u opasnost da kupi automobil sa mehaničkim problemima i koji vredi daleko manje nego što je plaćen.

Skriveno oštećenje
Normalno je da vozila pretrpe oštećenja na svakih nekoliko godina. Međutim, nekada prodavci ne dele detalje o istoriji oštećenja automobila, a jedini način da se to sazna je pomoću provere istorije. Kupovina polovnog automobila sa ozbiljnim oštećenjem u prošlosti može da košta kupce mnogo više novca datog za popravke. Bez spominjanja činjenice da vozilo može da ima oštećenja u strukturi koja ugrožavaju bezbednost.

Lažni izveštaj o istoriji vozila
Neki prodavci prevaranti lažiraju izveštaje o istoriji vozila kako bi uverili kupce da automobil koji prodaju nema mane. Ako se izveštaji o istoriji ne odštampaju i ne generišu na licu mesta, neki događaji se mogu izbrisati. Stoga kupci treba sami da generišu izveštaj o istoriji kako bi izbegli da budu prevareni.

Nekadašnji automobili za iznajmljivanje i taksi vozila
Automobile za iznajmljivanje koje kratkoročno koriste kompanije za zajedničko korišćenje vozila i taksi vozila treba generalno izbegavati budući da je veća verovatnoća da će biti istrošeni i postati rupe bez dna. Ipak, prodavci često ne kažu kupcima kada su njihova vozila korišćenja na ovaj način.

Korišćena vozila koja se kratkoročno zajednički koriste imaju mnogo više hladnih startova, što znači da motor i neke druge komponente mogu da se degradiraju i da ne budu pouzdani kao što bi trebalo da budu. S druge strane, taksi vozila često imaju mnogo veću kilometražu i mogu se prepoznati po istrošenom enterijeru – naročito na zadnjem sedištu. Budući da se većina taksi vozila vozi po mestima i gradovima, preporučuje se da kupci pregledaju ove automobile i da posebno obrate pažnju na stanje kočionog sistema i komponente vešanja.

Ukradeni automobili
Skoro svi ukradeni automobili završe kao rezervni delovi na crnom tržištu, ali ponekad ovi automobili završe u malim oglasima ili na društvenim mrežama. Kupovina ukradenog vozila će doneti izgubljene dane, ako ne i nedelje, u pokušaju da se povrati novac. U proveri istorije će biti navedeno da li je automobil prijavljen kao ukraden.

Sumnjive šeme plaćanja
Prodavci prevaranti mogu da tvrde da ne prihvataju bankovne prenose, već da preporučuju plaćanja putem servisa kao što je Western Union. Ovo treba da bude momentalni znak za uzbunu, budući da prevaranti mogu da naprave lažne lične karte i tako preuzmu novac, a da nikada ne pokažu stvarni automobil.

Izvor: carVertical

Prethodni članakIzložba posvećena kaligrafiji u Etnološkom muzeju: Nasleđe, rukom ispisano
Sledeći članakPokret Kreni-promeni izlazi na izbore u Beogradu, Savo Manojlović kandidat za gradonačelnika

2 KOMENTARA

  1. Postoji bezbroj laži koje se koriste. Rizik je realno veliki. Mislim da je bolje kupiti nov i plaćati mesečnu ratu. Nema laganja plus nema troškova za majstore.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here