Dokle se stiglo sa radovima na Moravskom koridoru

2
2833

Gradnja auto-puta Moravski koridor, dugog 112,3 kilometra počela je krajem 2019. Izgradnja obuhvata tri deonice: Adrani–Preljina, Kruševac–Adrani i Pojate–Kruševac. Do sada je u saobraćaj pušteno 27,8, a do kraja godine najavljuju još novih 46 kilometara. Osim što će povezati više od pola miliona žitelja centralne Srbije, ovaj auto-put biće veza između Koridora 10 i 11.

Duž čitave trase, ako se izuzme 27,8 kilometara puštenih u saobraćaj, na Moravskom koridoru se radi – mostovi, petlje, nadvožnjaci, podvožnjaci, hidrotehničko uređenje Morave; od 1. marta trebalo bi da počnu radovi na gornjem sloju, kamenom i asfaltnom.

  • Akcenat je na armiračkim i betonskim radovima, takođe, izvode se radovi na zaštiti trupa auto-puta od poplava, radovi na zaštiti stubova mostova od rečne erozije, a paralelno sa ovim radovima izvode se i radovi na izmeštanju i zaštiti linijske komunalne infrastrukture – kaže šef projekta „Moravski koridor“ Leonid Vuković.

Ove godine, kažu izvođači, cilj je da u saobraćaj puste novih 20 kilometara auto-puta na deonici Koševi–Trstenik, i 26 kilometara od Adrana prema Preljini koji će povezati Kraljevo i Čačak.

  • Kada u jednom trenutku u jednoj godini otvarate više od sto kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, ako treba da se urade elasto-odbojne ograde, ako treba da se urade žičane ograde, i kada to sve multiplikujete i pretvorite u broj kilometara tih ograda, dolazi se do jednog zaista impozantnog zadatka koji je pred nama – rekao je Aleksandar Antić iz „Koridora Srbije“.

Posao je složen, objašnjavaju nadležni, jer se za izgradnju gotovo polovine od ukupno 112 kilometara auto-puta, morao izmestiti i preusmeriti tok Zapadne Morave.

  • Kada imate ovako kompleksan projekat, imate i dosta izazova. Srećni smo što smo razvili izuzetno dobar odnos sa zaposlenima. Sarađujemo veoma otvoreno i transparentno i kada naiđemo na izazov, razgovaramo i zajedno tražimo rešenja. Taj odnos nam mnogo znači – kaže Šon Makormak iz firme „Behtel-Enka“.

I dok većinu problema rešavaju, posao najviše trpi zbog nedostatka radne snage.

  • To jeste klasičan problem sa kojim se ne suočava samo Srbija nego čitav region i čitava Evropa. Ni Srbija se ne bi u ovoj meri suočavala sa ovim problemom da ne gradimo ovoliko puno – kaže Antić.

I resorni ministar ističe da je potrebno više radne snage, kao i radnih mesta.

  • Mi smo privreda koja raste i kako privreda raste nama je potrebno više radnih mesta. Sa više radnih mesta potrebno nam je više radne snage i to je karakteristika razvijenih privreda. Nema privrede u zapadnoj Evropi koja je razvijena i ne počiva na stranoj radnoj snazi. Tako da ćemo u budućnosti imati više potrebe za stranom radnom snagom, zbog toga smo 2023. liberalizovali radno zakonodavstvo u smislu lakšeg dolaska stranih radnika – rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Više od 3.500 radnika i preko 1.200 jedinica mehanizacije angažovano je dnevno na izgradnji Moravskog koridora, auto-puta koji će povezati istočnu i zapadnu Srbiju i biti prvi pametni auto-put u našoj zemlji.

Izvor: RTS

Prethodni članakPoziv na tribinu “Realizacija projekta Stakleni vidikovac na Kablaru – neopravdano trošenje novca građana“
Sledeći članakNove cene goriva: Evo koliko će u narednih sedam dana koštati dizel i benzin

2 KOMENTARA

  1. Treba da budemo ponosni da se toliko izgrađuje u našoj lepoj Srbiji, se što je komplikovano normalno da više mora da se ulaže.Gradi se u celoj zemlji I sve u isto vreme, hvala bogu i naši odlaze u druge zemlje tamo gde im se sviđa i misle zaradiće više, nemoramo da budemo ludi nego sretni što imamo takove sposobne ljude koji vole svoju zemlju i narod. Lako je kritikovati a sam ništa ne doprinosi. Živela Srbija I naši pametni ljudi koji izgrađuju našu prelepu državu.

  2. DALI VI MISLITE DASMOMI GRADANI SRBIJE BUDALE VIŠE STE ULOŽILI U PETLJE I OBILAZNICE OKO BEOGRADA PET PUTS NEGO ZA AUTOPUTEVE KROZ MORAVSKI KORIDOR.
    HITRO AERODROM KOJI JE SKUPLJI I KOMPLOKOVANIJI DESET PUTA OD SVIH NAŠIH AUTO PUTEVA SE ZA NOĆ SRUSI I IZGRADI SA SVOM KOMPLIKOVANOM INFRA STRUKTUROM.A NA PUTU PAKOVRAĆE POŽEGA I PRELJINA TRSTENIK U DELU KA CACKU NEMA RADNIKA NITI OH JE JESENAS BILO KAZU SBI RADE PUTEVE KROZ VOJVODINU I ŠABAC.
    NEMOJTE DA NAROD PRAVITE BUDALAMA NISMO MI BIRALI VAS STOSTE DOBRI VEĆ DTOBZASADA NEMAMO BOLJE ALI POJAVIĆESE .

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here