Kazne za nepropisnu vožnju električnog trotineta i više od 1.000 evra, utvrđuju se nova pravila

3
324
Fpto: Pixabay

Osobe koje upravljaju električnim trotinetima važeći Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima tretira kao pešake, baš kao i one na rolerima i skejtbordovima.

U skladu sa tim, trenutno se na njih primenjuju odredbe zakona koje regulišu kretanje i obaveze pešaka u saobraćaju, piše Biznis.rs.

Iz Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) za Biznis.rs kažu da su najavljene izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima od ogromnog značaja, jer se njima po prvi put zakonski uređuje korišćenje električnih trotineta, ali i drugih sličnih prevoznih sredstava.

Predlog novog zakona električne trotinete svrstava u laka električna vozila, to jest vozila sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kilovata (kW), čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kilograma.

Trotineti koji premašuju bilo koji od navedenih kriterijuma neće se smatrati vozilom koje može učestvovati u saobraćaju na putu. Policijski službenik isključiće iz saobraćaja to vozilo, a isključivi razlog jeste bezbednost korisnika ovih vozila, ali i ostalih učesnika u saobraćaju – naglašavaju u iz MUP-a.

Izmenama zakona propisano je da vozač električnog trotineta, kada upravlja vozilom u saobraćaju na putu, mora kod sebe da ima tehničku dokumentaciju iz koje se mogu utvrditi tehničke karakteristike trotineta, uključujući snagu elektromotora i konstruktivnu brzinu.

Vozač električnog trotineta dužan je da na zahtev policijskog službenika pokaže tehničku dokumentaciju. Ukoliko nema kod sebe ili ne da policijskom službeniku na uvid tehničku dokumentaciju za prevozno sredstvo, sačiniće mu se prekršajni nalog, a propisana je novčana kazna u fiksnom iznosu od 10.000 dinara – upozoravaju sagovornici portala Biznis.rs.

Radna grupa koja je radila na izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima saglasila se da deca neće smeti da voze električne trotinete, već je predložena starosna granica od 14 godina, da bi lice imalo pravo da upravlja lakim električnim vozilom na javnim putevima. Za prekršaj ove stavke propisana je novčana kazna u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Primarne površine na kojima se moraju kretati električni trotineti su one koje koriste i biciklisti. To su, dakle, biciklističke staze, biciklističke trake i pešačko-biciklističke staze. Ukoliko su navedene površine dostupne, a vozač elekričnog trotineta se kreće drugim površinama, propisana je novčana kazna od 10.000 dinara. Međutim, ako lice upravlja lakim električnim vozilom na auto-putu ili moto-putu, propisana je novčana kazna u rasponu od 20.000 do 40.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, a ako se kreće auto-putem ili moto-putem i prevozi dete na električnom trotinetu, propisana je kazna zatvora od najmanje 15 dana ili novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara – navode iz MUP-a.

Ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, vozači električnih trotineta mogu da koriste pešačku stazu, pešačku zonu ili trotoar. U tom slučaju su, naravno, dužni da postupaju sa naročitom opreznošću prema pešacima i ne smeju ometati kretanje pešaka, a na ovim površinama moraju se kretati brzinom pešaka, odnosno najviše 5 km/h.

Iz MUP-a za Biznis.rs dodaju da vozač ne sme da vozi električni trotinet kada prelazi ulicu, osim na prelazu biciklističke staze preko kolovoza. Tada je vozač trotineta u obavezi da poštuje odredbe zakona koje se odnose na kretanje pešaka. Za prekršaj sledi novčana kazna od 3.000 dinara.

Vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom, osim u zoni usporenog saobraćaja. Za nepoštovanje ove odredbe propisana je novčana kazna od 10.000 dinara – navode.

Ako vozači trotineta mlađi od 18 godina ne nose kacigu ili ako prevoze druga lica, mogu da plate i po 10.000 dinara.

Agencija za bezbednost saobraćaja apelovala je na građane koji voze električne trotinete da budu posebno oprezni kada je njihova bezbednost u pitanju, i obazrivi ka drugim učesnicima u saobraćaju, kao i da maksimalno koriste biciklističke staze, vodeći računa o biciklistima.

Izvor: Biznis.rs

Prethodni članakJoš jedno izvođenje predstave “Sloboda Čačak“
Sledeći članakVečeras projekcija filma “Traži se“ o Slobodanu Matoviću Džaji

3 KOMENTARA

  1. Kakva kazna, kakvi bakrači. Pa ova go..a i voze deca tih što treba da sprovede zakon. Znate li kolko košta ovo čudo, odvratmo. Ali je i ono postalo stvar prestiža. Žalosno ali istinito.

  2. Najgore prevozno sredstvo. Treba ga eliminisati iz prevoza. Imao sam negativno iskustvo i to na trotoaru. Prvo, nisam ga čuo, očešao me, pao sam ispred njega. Drugo, na mene je nasrnuo vozač istog, za malo da dobijem batine. Spasili me prolaznici.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here