KOMS: Mladima se tokom predizborne kampanje najviše obraćao Boško Obradović

1
268

Mladima se tokom predizborne kampanje za izbore 3. aprila najviše obraćala koalicija Patriotski blok i predsednički kandidat Boško Obradović – 47 puta.

Sledi koalicija okupljena oko Srpske napredne stranke (SNS) i kandidat Aleksandar Vučić sa 37 obraćanja mladima i koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije i kandidat Zdravko Ponoš sa 21 obraćanjem, pokazao je finalni izveštaj monitoringa izborne kampanje Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS).

Najviše se u kampanji pričalo o obrazovanju mladih, odlasku mladih iz zemlje, političkoj participaciji mladih, stanovanju mladih, merama podrške mladima i meri od 100 evra podrške mladima – navodi se u zaključcima istraživanja KOMS-a.

Istaknuto je da će, prema preliminarnim rezultatima izbora, u novom sazivu Skupštine Srbije biti 14 mladih narodnih poslanika i poslanica – devet sa liste oko SNS, dva sa liste stranke Zavetnici i po jedan sa izbornih lista koalicija oko Socijalističke partije Srbije, Ujedinjenih za pobedu Srbije i Muftijin amanet.

KOMS navodi da su iz liste oko SNS ka mladima najviše komunicirali premijerka Ana Brnabić i ministri Siniša Mali, Darija Kisić i Vanja Udovičić, kao i kandidati za narodne poslanike Nevena Đurić, Đorđe Todorović, Miloš Terzić i Milica Nikolić, a predsednički kandidat Aleksandar Vučić samo jednom, kad je potvrdio najavu da će mladi dobiti pomoć od 100 evra.

Opšti utisak je da su se predstavnici/e i kandidati/kinje ove liste bavili pitanjima mladih, ali da nisu obuhvaćeni svi problemi sa kojima se mladi danas suočavaju u Srbiji. Takođe, nije predložen dugoročan plan za rešavanje određenih ekonomskih i socijalnih problema mladih – naveli su iz KOMS-a.

Izborna lista oko SPS, kako su ocenili iz KOMS-a, fokusirala se prevashodno na obrazovanje i nauku, ostanak mladih u zemlji i zdravstvo, ali da ta izborna lista „nije videla mlade kao svoju ciljnu biračku grupu i sporadično se obraćala mladima tokom kampanje“.

Srpska radikalna stranka (SRS) mladima se obratila jednom, saopštenjem na zvaničnom sajtu stranke, sa obećanjem da će, ukoliko se vrate u skupštinu, predložiti zakon o posebnim uslovima za izgradnju stanova za mlade, zbog čega su iz KOMS-a zaključili da mladi SRS-u „nisu bili ciljna grupa u ovoj izbornoj kampanji“.

Koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije bavili su se temama kao što su aktivizam mladih, politička participacija mladih, odlazak mladih iz Srbije, zapošljivost mladih, osamostaljivanje mladih, podsticanje nataliteta, kvalitet života mladih u Srbiji, a dominantno su govorili negativno o merama i postupcima aktuelne vlasti ističući u više navrata da mere za podsticanje nataliteta i osamostaljivanja mladih nisu adekvatne.

Iz KOMS-a su istakli da je pozitivna komunikacija koalicije Moramo uočljiva u pozivu mladih da glasaju i da je u tom smeru pažnja usmerena i na važnu ulogu mladih u političkim procesima, konkretno u kontroli izbora i naveli su da je sve manja apatičnost i apolitičnost mladih.

Patriotski blok i predsednički kandidat Boško Obradović najviše puta su se obraćali mladima od svih izbornih listi, ali ispred te liste nijedna mlada osoba nije ušla u parlament kao narodni poslanik, naveli su iz KOMS-a.

Teme koje su isticali kao važne bile su različitog karaktera: obrazovni sistem (besplatne knjige i školarina), osamostaljivanje mladih i stambeno pitanje, privatno preduzetništvo, odlazak mladih iz države… Ton obraćanja mladima bio je neutralan – pridali su pažnju problemima mladih i predložili su konkretne mere za njihovo rešavanje, dok su negativno govorili o postojećim merama i omladinskoj politici – stoji u saopštenju.

Prema procenama KOMS-a, od sredstava za oglašavanje na društvenim mrežama tokom predizborne kampanje, lista oko SNS je opredelila 26.235 evra ka mladima (22 procenta od ukupnih sredstava izdvojenih za društvene mreže), a slede koalicija Moramo sa 5.900 evra (23 procenta) i Patriotksi blok sa 5.000 evra (20 procenata).

Lista Ujedinjeni za pobedu Srbije izdvojila je 4.600 evra (34 procenta), koalicija Nada 3.800 evra (23 procenta) i Suverenisti 3.300 evra (22 procenta), a najmanje Ajmo ljudi – 2.100 evra (28 procenata), Zavetnici 1.100 evra (39 procenata) i lista oko SPS 463 evra (19 procenata).

Iz KOMS-a su ocenili da bi političke partije trebalo da se obraćaju mladima, da kreiraju političke programe za njih, da se usmere na probleme mladih i da im posvete pažnju u kampanji.

Naglasili bi i da bi trebalo formiti Odbor za mlade u okviru Skupštine koji bi razmatrao sve zakone koji se direktno ili indirektno odnose na mlade i koji bi se u svom radu na redovnoj bazi konsultovao sa nacionalnim Savetom za mlade, kao i svim drugim akterima omladinske politike.

Ocenili su i da bi političke partije morale omogućiti mladima unutar partija veći prostor za učešće u kreiranju i usmeravanju poruka ka mladima, više pozicioniranje mladih na izbornim listama kako bi imali veću šansu da budu deo Skupštine Srbije i učestvuju u donošenju odluka.

Izvor: Beta

Prethodni članakFotografije Branka Utvića sa koncerta sastava “Hooverphonic“ u Beogradu (FOTO)
Sledeći članakNa odeljenje čačanske bolnice primljen jedan pacijent oboleo od korone

1 KOMENTAR

  1. Jeste vala tupio. Mladi dolazili, ubijali vreme, dokoni. Ali nisu slušali. Možda jesu, ali nisu verovali. Da jesu dobio bi više glasova. Slažem se da se cenzus vrati ma 3%. To je demokratsi.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here