Ocene nisu pokloni: Kad roditelji podižu tenzije i daju primer nasilja?

0
175
Foto: Pixabay

Poslednji dan ove školske godine obeležili su slučajevi nasilja roditelja nad nastavnicama. Majka đaka novobeogradske osnovne škole pretila je nastavnici svog sina, vređala je i udarala, dok su učiteljicu škole sa Vračara napali roditelji jedne učenice, po povratku sa rekreativne nastave. Psiholog Biljana Lajović poručuje da ocena nije nešto što nastavnik drži u džepu, pa da treba da je pokloni đaku kada roditelj to traži. Ukazuje i da roditelji treba da budu aktivni i dolaze u školu cele godine, a da po pravilu to čine samo roditelji dece koja i nemaju posebnih izazova u radu.

Psiholog Biljana Lajović je, komentarišući napade na nastavnicu biologije OŠ „Jovan Dučić“ na Novom Beogradu i učiteljicu OŠ „Sveti Sava“ sa Vračara rekla da je ponašanje roditelja uzrok i model dečjeg ponašanja.

Na pitanje šta nam govori situacija da roditelj sebi da za pravo da napadne nastavnika, Lajovićeva kaže da govori o izgubljenom sistemu vrednosti.

  • Ovi događaji imaju više poruka. Prvo – to je ponašanje koje je potpuno neprihvatljivo. Ja sam očekivala i veću osudu javnosti kad se sve to izdogađalo. Drugo, govori nam o tome da roditelji posljednjeg dana dolaze u školu, da traže veću ocenu za svoje dete. Pa nije to nešto što nastavnik drži u džepu, pa sad treba da pokloni ili rođendanski poklon. Cela godina je prethodila tome – ukazuje Lajovićeva.

Pojašnjava da postoji jasan mehanizam kako se ocenjuje, a da sada vidimo da se izgubilo poverenje u procedure i u propise i da „odrasli uzimaju zakon u svoje ruke“.

  • I to ni malo nije dobro, ali govori o tome gde smo mi stigli i šta radimo sa svojim životima, a i sa životima dece jer šaljemo ekstremno lošu poruku deci – poručila je Lajovićeva.

Roditelji i nastavnici su danas na suprotnim stranama, a deca između.

  • Nije mi jasno zbog čega se ne dolazi u školu drugog septembra, trećeg septembra, a dolazi se krajem juna. Znači vi morate čitave godine da dolazite. Postoji neka analiza posle tih roditeljskih sastanaka – u prvom razredu roditelji uredno dolaze, čak nekada i oba roditelja, što je sjajno, dolaze na kraju četvrtog razreda, na početku petog i osmog. Ovo između kao da ne postoji. Samo određena grupa roditelja dolazi i to po pravilu one dece sa kojima nema nikakvih posebnih izazova za rad – rekla je psiholog Biljana Lajović.

Psiholog Biljana Lajović savetuje roditelje da ne doprinose dečjem strahu i ne izgovaraju rečenice poput „jao, šta ćemo ako nemaš dovoljno poena pa se upišeš u željenu školu“.

  • Lista ima 15 škola, pa bar neka prve tri budu one koje su za dete dobar izbor. Pa ako ne može u te tri, u neku od škola će se upisati, pa tu postoji horizontalna prohodnost, gde mogu da se pomere iz jedne škole u drugu. Znači ima opcija, ovo nije, kako da kažem, krajnja linija i više nema. Ali kad se napravi takva atmosfera, ili sad, ili nikad, ili ovo, ili ništa, gotovo je sigurno da će rezultat biti manje dobar nego što bi bio – rekla je Lajovićeva.

Potrebno je i da se održava rutina, da deca dovoljno rano legnu i da jedu jer mozak bez hrane ne može da radi.

  • I ja uvek volim da kažem i da zamolim decu, nemojte da izađete čim završite istog momenta. Vraćajte se, imate dva sata, nemojte da izađete pre vremena, iskoristite vreme koje vam je dato. I još jedna stvar koja deluje jako sitno, a to je da mora hemijskom olovkom da bude napisano. Ima dece koja urade dobro i zaborave od tenzije, što je očekivano, i onda budu problemi i nevolje – rekla je Lajovićeva.

Bilo bi dobro i da deca imaju kod sebe čokoladicu i vodu, kao i da uveče legnu dovoljno rano, kako bi se i probudili naspavani.

Izvor: RTS

Prethodni članakSutra prvi dan male mature, osmaci polažu srpski jezik
Sledeći članakIz gradskog budžeta za program podrške poljoprivredi ove godine 70 miliona dinara

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here