Ružičić: Učenici u klupama svake druge nedelje, na odmor u različito vreme

10
5682

ČAČAK – Nastava bi od 1. septembra trebalo da bude organizovana tako da učenici povremeno, barem svake druge nedelje dolaze u školu.

To za list „Danas“ kaže predsednik UO Društva direktora škola Ivan Ružičić.

U uslovima onlajn nastave ocenjivanje nema nikakvog smisla jer je primećeno da je broj odličnih učenika u gimnazijama sa 40 do 45 odsto porastao i do 60 odsto. Sem toga, ako se nastavi kao do sada, škola gubi svoju vaspitnu funkciju. Upravni odbor Društva direktora škola će sledeće nedelje održati sastanak na kome ćemo kao praktičari koji organizuju nastavu u školama ponuditi svoja rešenja i ideje Ministarstvu prosvete kako bi nastava mogla da izgleda od 1. septembra – kaže za Danas Ružičić, koji je i direktor Gimnazije u Čačku.

On smatra da se nastava može organizovati tako da časovi traju od 30 do 35 minuta, a da u učionicama bude po 15 učenika. To, međutim, ne znači da nastavnici posle rada u školi od kuće drže onlajn nastavu drugoj polovini odeljenja.

Moja ideja je da se odeljenja podele na pola, da nastavu u školi jedne nedelje sluša jedna polovina, a naredne nedelje druga. Ideja je da se ‘vežu’ po dva učenika, da onaj ko je te nedelje u školi šalje materijale učeniku koji je kod kuće, a naredne nedelje da se zamene. Tako bi svako imao priliku da pita nastavnika ono što mu nije jasno kad nije bio u školi – objašnjava Ružičić.

On kaže da treba napraviti klizni raspored zvonjenja, što znači da na odmor neće u isto vreme izlaziti svi učenici i naglašava da se i đaci i nastavnici moraju strogo pridržavati rasporeda časova kako bi se međusobni kontakti sveli na minimum.

Velike škole koje imaju po deset odeljenja u jednoj generaciji, a 40 odeljenja u celoj školi mogu na ovaj način da se organizuju. Ako u jednoj smeni dođe 150 učenika i oni se podele u deset učionica, i uz to napravite klizni raspored zvonjenja, rizik od zaraze može da se smanji na minimum. U Srbiji imate 30 odsto škola koje imaju do 10 učenika u odeljenjima i imate 400 do 500 velikih škola sa preko 30 odeljenja, kada njih organizujemo mi smo rešili ceo sistem. Uz poštovanje opštih sanitarno-higijenskih uslova koje treba da donesu nadležne službe, svakoj školi bi trebalo prepustiti autonomiju da nastavu organizuje u skladu sa svojim kapacitetima – smatra Ružičić.

Na pitanje kako obezbediti dovoljan broj nastavnika, on kaže da bi bila šteta da isti profesori moraju da dolaze i u prepodnevnoj i u poslepodnevnoj smeni, te da bi se to moglo izbeći unutrašnjom organizacijom škole. Moguće je, recimo, da jedan nastavnik predaje gradivo iz hemije svim odeljenjima prvog razreda, a da đake ispituju njihovi nastavnici.

Ružičić tvrdi da su nastavnici spremni i da sami snimaju svoje časove koje bi „kačili“ na sajt škole, te da za Ministarstvo prosvete ne bi bio veliki trošak da nabave određeni broj kamera svakoj školi.

Ružičić kaže da bi đaci koji nemaju uslove da prate onlajn nastavu trebalo da imaju prioritet da dolaze u školu i pretpostavlja da je najveći broj takvih učenika iz seoskih škola koje i inače nemaju mnogo đaka pa je nastavu lakše organizovati.

Podsetimo, premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da se planira da odluka o polasku učenika u škole bude saopštena u ponedeljak ili utorak. Ona je rekla da se snimaju časovi za onlajn nastavu, kako bi školstvo bilo spremno na sve mogućnosti.

Svakako ćemo se truditi da deca budu što više fizički u školama jer je to važno, pogotovo za prvake – kazala je Brnabić.

Izvor: Danas, Beta

Prethodni članakOd koronavirusa preminuo predsednik MZ Stari grad
Sledeći članakPrijevorska zelena učionica i igraonica

10 KOMENTARA

  1. Nije mi jasan ni jedan od predloga.Kažu nastava 35 minuta pa dezinfekcija 20,a oni za to vreme se igraju i stoje jedno pored drugog .Ili jedne nedelje idu u školu druge ne🥴.Mislim,volela bi da mi objasne jel ta Korona opasna ili nije .Moje dete kreće u drugi razred ne ide na žurke ,nema okupljanja,jako vidimo računa ali ne osećam sigurnost koju treba da oseti svaki roditelj kada pošalje dete u školu.Hvala

  2. Da,da, predavanje npr.odradi najblaži ili najmanje zainteresovan nastavnik u školi, a onda te ispituje tvoj nastavnik koji važi za najstrožijeg i sa visokim kriterijumom. Učenički par gde jedan djak prati ozbiljno nastavu , a drugi je prespava. Tako će stvarno broj odličnih da padne i ispod proseka od prethodnih godina. Rešenje je loše, na štetu učenika . Sve se to već vidjalo povremeno u školi i nije valjalo, a sad ste radi da eksperimentujete sa generacijama dece. Smislite nešto drugo.

  3. Može li samo da nam objasnite zašto se sve ovo radi kad se deca i van škole okupljaju, druže , idu na treninge , prave žurke? Glupo je da ne idu na časove, a da vise po kafićima i parkovima u grupama

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here