Unija mladih Čačak predlaže meru za poboljšanje kvaliteta vazduha: Subvencionisati kupovinu bicikla sa po 100 evra

24
1078

ČAČAK – Udruženje “Unija mladih Čačak“ pokrenula je inicijativu za subvencije prilikom kupovine bicikla u iznosu od 12.000 dinara. Po njihovom mišljenju, to je jedna od mera koja bi uticala na poboljšanje kvaliteta vazduha u gradu.

Tim povodom izdali su saopštenje za javnost koje prenosimo u celosti:

Hajde da svako od nas krene od sebe i svog dvorišta, šta je to što možemo učiniti kako bismo doprineli poboljšanju kvaliteta vazduha?

Za početak možemo početi da koristimo bicikl kao prevozno sredstvo. Sve je više automobila u našem gradu koji svakodnevno izazivaju saobraćajni kolaps, a pronaći parking mesto u prepodnevnim časovima je misaona imenica. Pored toga, znamo da udeo saobraćaja u ukupnom zagađenju vazduha iznosi od 6 do 10 posto.

Naše udruženje nastoji da redovnim godišnjim aktivnostima promoviše bicikl kao idealno sredstvo za stvaranje i negovanje zdravih životnih navika, koji za krajni cilj imaju smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova i smanjenje gužvi u saobraćaju.

Na našem poslednjem održanom sastanku došli smo na ideju da se odazovemo pozivu gradskog rukovodstva i da damo neki konkretan predlog koji bi doprineo poboljšanju kvaliteta vazduha u našem gradu.

Predlažemo da se u okviru budžeta za zaštitu životne sredine izdvoji, za početak,1.200.000 dinara kojim će se subvencionisati nabavka bicikla u iznosu od 12.000 dinara. Na taj način, Grad Čačak će pored svih mera subvencija za zamenu stolarije, zamenu starih kotlova, ugradnje solarnih panela, postavljanje termičke izolacije, dobiti još jednu konkretnu meru koja se daje građanima na raspolaganje, a sve u cilju očuvanja životne sredine.

Oko detalja i samog načina za sprovođenje ove mere stojimo na raspolaganju našoj lokalnoj samoupravi, jer želimo da damo naš doprinos zajedničkoj borbi za kvalitetniji vazduh.

Skupština udruženja građana Unija mladih Čačak

Prethodni članakPredlozi za večernji provod: Rok svirke u Čačku ovog vikenda
Sledeći članakUhapšen diler iz Čačka (45), policija mu u stanu pronašla tri kilograma marihuane i 332 grama “spida“

24 KOMENTARA

  1. Samo da sumiramo ideje:
    – zagadjenje od automobila je samo 6-10%
    -da su automobili presudni mi bi se gusili celu godinu
    -drvece je uglavnom listopadno, zimi ne preciscava vazduh, tako da sadnja dodatnih stabala nije presudna
    – u poredjenju sa autima od pre 30 godina, ovi izbacuju cist kiseonik…
    Par resenja:
    -besplatni priključci za gas i gradsko grejanje svima
    (To sto su navikli da deru za prikljucak to su ostaci komunizma, sada su to firme i mogu i oni nesto da uloze da dobiju sto vise klijenata.)
    – ostra kontrola svih industrijskih postrojenja, a ne u fazonu nemoj ovog taj ima nekog u stranci, ili slicno…
    – uvodjenje kontrole vlaznosti drva za ogrev sa propisanom maksimalnom vlagom, jer je razlika pri sagorevanju ogromna (pitajte ljude koji se bave time)
    O ovakvim idejama, kao i drugim resenjima koje trenutna „vlast“ nema, vise u predizbornoj kampanji za lokalne izbore.

  2. Opština može da besplatno posadi po par stabala u svako privatno, i školsko, fabričko… dvorište, da stimuliše očuvanje zelenila i na površinama koje pripadaju gradjanima. To ne košta mnogo. Umesto ukrasnog šiblja i engleske trave ( da bi se bolje pokazala kuća- pusta sujeta!) bolje po dvorištima saditi lipe, javor, grab.. I td. To će drvo trajati i disati! Umesto toga, naši skorojevići opale behaton!!! Nek se vidi kuća iz daljine!!!

  3. Tu treba velikih ulaganja, Irska troši milion evra dnevno! na podsticanje smanjene upotrebe automibila- nigde nema parkinga u centru, uredjuju se pešačke i biciklisticke staze, da budu bezbedne, i čuva se STARO DRVEĆE. Gde je naše drveće, iz parkova, vrtića, sa ulica? Drvoredi postoje da apsorbuju prašinu i čađ, sa ulice, mi nemamo parče trave. I što je bilo gradskih ledina, prodalo se za građevinsko zemljište. Odrediti visinu dimnjaka propisom, čišćenje, odrediti kvalitet goriva, staviti merače zagadjenja gušće, da se vidi uzrok i postepeno otklanja.
    Propisima i odgovornim postupanjem.

  4. GRADSKI SAOBRAĆAJ VRATITI U DOBA 1980.KADAJE NA SVAKIH 15.MINUTA U RAZNIM SMEROVIMA I TOJE REŠENJE I ZA PARKING MESTA .
    UVEDENA JE NAPLATA PARKIRANJA A KADA NIJE IMALO KOME DA NAPLAĆUJU UKINULISU GRADSKE POLASKE MNOGIM AUTOBUSIMA I PODIGLI DRASTICNO CENU A POSLE I LINIJSKE TAKSIJE SVE U CILJU UZIMANJE NOVCA KOJISE TESKO KONTROLIŠE(TOJE PRE ELEKTRONSKE NAPLATE POČELO)

  5. Za masovnu vožnju bicikli valja imati mrežu biciklističkih staza i zabraniti parkiranje na kolovozu! Nema ništa od toga! Najveći problem je zimi a ne leti! Problem je, dakle, loženje!!!! Predlažem zaustavljanje gradnje zgrada po dvorištima, obavezno sezonsko čišćenje svih ložišta, uz potvrdu, i gradnju naselja po okolini, naravno, uz dobru putnu komunikaciju. Nema ništa ni od toga! … Onda, da zimi ne izlazimo
    Koliko znam, u Engleskoj je loženje u kaminima u gradskim sredinama apsolutno zabranjeno!!! Ko voli da loži… u selo!

  6. Jedan od retkih realnih komentara i gde nema dodirnih tacaka sa politikom. Dodao bih samo sto se tice prikljucka na gas, prethodno morate imati legalizovanu kucu. Ako ne i za to vam treba neki novac, ne toliko puno kao nekad ali ko prima minimalac njemuj e sve mnogo

    • Ne valja nista kad je divlje. Nas narod navikao da pravi kucu bilo gde. Pa kad padnu pod uticaj zakona, pravila onda kuku lele. Slazem se sa idejom ucenika. Samo to ce ici malo teze. Naviklo se pa se iz automobila ne izlazi. Od prodavnice do prodavnice ide se kolima. Cacak je mali grad, prostorno. Taman od take A do take B, od Slobode do bolnice ne treba vise od 70 min. Umerenim hodom. Testirano. Lepa setnja. Ne treba teretanu.

  7. Srbenda bi uzela pare za bajs, stavila ga na terasu da ima dva puta godišnje da se provoza do morave i nastavila bi da pali krševe čak i kad krene do prodavnice.

  8. Pogotovo zimi ce da poboljsaju kvalitet vazduha kad je minus ko normalan vozi bicikl? Samo da se pojednostavi mogucnost za prikljucak na gas sa cenom od max 300 evra, može se subvencionisati i kotao na gas ali ne kao sad kod samo jednog proizvođaca koji duplira cenu. Gde nema mogucnosti prikljucka na gas, subvencionisati kupovinu kotla na pelet. Ko to ne uradi u roku od recimo dve godine da se dodatno oporezuje ko se greje na drva, ugalj, lož ulje, prerađeno ulje, kondure…
    Naravno i automobili sa euro 3 motorom, od industrije posebnu paznju obratiti na razne galvanizacije, cinkare, livnice itd.
    Pozdrav svima!

    • Svaka čast za ideju.Bojim se da će Japanci da te kidnapuju sa tolikim IQ.Koliko ljudi u ovom gradu,gde većina prima minimalac (ili i manje),može i sa subvencijom za kotao da uradi grejanje.Koliko koštaju radovi,radijatori,cevi,pumpe…Za one kuće koje greju samo dnevni boravak i dogrevaju sobu za spavanje,trebali centralno grejanje kada jedva kupe 5m drva?Po čemu je to pelet ekološkiji kada se pravi od drveta?Koliko košta kubik peleta?Pominješ euro 3 motore,a raštelovane dizelaše ne.Vozim 30 god. na TNG i nikada na registraciju nisam imao ni dinar popusta nego izmišljene petogodišnje ateste,poreze…

      • Ništa onda, truj se narode, te pare da idu bolnici na lečenje i neka bude visoka stopa smrtnosti, da me ne bi ukrali Japanci. Verovatno je ovo sa biciklom mnogo dobro rešenje. Postoji i za takve ljude neki način, napravi se karta prinanja siromašnih porodica, njima dodatno da se pomogne. Pelet mnogo manje zagađuje, kotao ne radi sve vreme a i manje mnogo zagađuje, znaš li šta radi mokri lignit Kolubarac, truje kao hiljadu kotlova na ugalj. Elem, vama pojedinima ne vredi ništa objašnjavati.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here