
ČAČAK – Deonica auto-puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege biće završena do 1. juna 2025. godine, najnovije je obećanje Vlade Srbije. To je četvrto pomerenje rokova, pri čemu, niko ne zna koliko će sve da košta.
Proletos je rok za završetak auto puta od naplatne stanice Pakovraće do Požege bio kraj ove godine. Pre toga kraj 2023, a pre toga i kraj 2021. godine. Praktično, rokovi su se nekoliko puta pomerali, a na građevinskoj tabli nema datuma početka radova, a o završetku samo možemo da nagađamo.
Miloš Vučević, premijer Srbije, najavio je pre mesec dana prilikom obilaska radova, da će auto-put biti spreman na Vidovdan.
- Ono što nam je gospodin Vang obećao, a sada mogu da kažem i zvanično, i o tome ću pričati i sa predsednikom Republike, naša je želja i očekivanja su da 28. juna sledeće godine na Vidovdan, veliki srpski praznik, bude puštena u saobraćaj kompletna deonica Čačak – Požega, odnosno Pakovraće – Požega – izjavio je Vučević.
Kao razlog odugovlačenja rokova, navodi se komplikovano probijanje tunela Munjino Brdo, koji se nalazi u blizini Lučana.
- Ovo je jedna od najzahtevnijih deonica kada je reč o izgradnji naših auto-puteva, iako je duga manje od 20 kilometara. Mnogo je bilo problema sa kojima su se suočili sami izvođači. I tako je to kada radite sa prirodom, nikada ne znate na šta sve možete da naiđete. Kada je u pitanju ovaj tunel, profesori sa višedecenijskim iskustvom su nam rekli da nikada nisu videli takvu geologiju na čitavom Balkanu. I da je zaista bilo naporno – izjavio je Goran Vesić, ministar građevine u ostavci.
Sve je počelo u maju 2019. godine, kada su startovali radovi na ovom auto putu. Ovom događaju prisustvovao je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, a tom prilikom dat je rok do kraja 2021. godine.
Mnogi se sećaju Vučićeve izjave iz tog perioda da je „rekao roditeljima da ga ne čekaju na Svetog Nikolu“, jer će tog jutra otvoriti deonicu auto-put od Čačka do Požege. To obećanje nije ispunjeno. Kroz nekoliko meseci, ta deonica se skraćivala, da bi ipak do kraja godine deonica bila otvorena ali od Pakovraće do Preljine, što je tek trećina auto-puta do Požege.
Osim što ne znamo kada će biti završena deonica auto-puta, dugačka tridesetak kilometara, nemamo nikakvu predstavu ni koliko će na kraju državu koštati.
Pre pet godina objavljeno je da će ova deonica koštati 450 miliona evra. Ispada da nas svaki kilometar košta oko 14 miliona evra.
Izvor: N1







Ma, samo da valja!
Eto imamo s još nečim da se ponosimo: profesori sa višedecenijskim iskustvom su nam rekli da nikada nisu videli takvu geologiju na čitavom Balkanu! Munjino brdo komplikovano, mora biti da je zbog Dragačevaca! Čekaj malo, jel’ profesori kopaju ili Kinezi? Nisam pametan, eto…
To kasnjenje i probijanje roka kosta dodatnih 470 Miliona Eura.Da neracunam putarinu koja bi bila naplacivana da je ispostovan rok radova.
Ne lipši magarče do sivog auto-puta.
Ti rokovi koje daju političari naravno nerealni prave leliki problem izvođačima a jednog dana i nama.Izvođači zbog pritiska nešto od radova prefušere pa posle godinu dve neravnine pukotine se popunjavaju bituminom.