LAĐEVCI – U trenutku kada se samo nagađa koliko će novca poreskih obveznika biti izdvojeno za pomoć Er Srbiji, malo ko se zapitao šta će se desiti i sa novootvorenim aerodromom „Morava“ kod Kraljeva. Er Srbija je posle samo tri meseca, zbog izbijanja pandemije koronavirusa, obustavila letove do Beča. Od marta letova nema, neizvesno je da li će ih biti i naredne godine, ali se zato plate radnicima na ovom aerodromu isplaćuju kao da on sve vreme funkcioniše.
Prvi let iz Kraljeva za Beč obavljen je 17. decembra prošle godine, i to pet meseci nakon otvaranja aerodroma „Morava“. U naredna tri meseca, avionska linija je saobraćala dva puta nedeljno, ali je 12. marta ove godine zbog pandemije koronavirusa, obustavljena. Takođe, nisu počeli ni planirani letovi iz Kraljeva do Soluna. Na sajtu ove avio kompanije nije moguće rezervisati avionsku kartu sve do 28. marta naredne godine. Iako, letova nema više od devet meseci, zadržano je kompletno ljudstvo na ovom aerodromu.
Prijavom za posao bez oglašavanja, početkom 2019. godine, Aerodromi Srbije su izbegli raspisivanje konkursa za radnike, a na „Moravi“ ih je zaposleno oko četrdeset. Analitičari to tada nisu posmatrali kao poslovnu logiku, već isključivo marketinšku. Odnosno, onu koja se odnosi isključivo na izbore, jer nije to bio prvi put da aerodrom Morava učestvuje u kampanji za izbore.
Problem sa aerodromom „Morava“ je što on nije samo civilni, već je mešoviti, s obzirom da se nalazi u kompleksu vojnog aerodroma „Lađevci“. Planirane letove Er Srbije iz Kraljeva subvencioniše Vlada Srbije, nakon što su bili jedini ponuđač za letove sa obavezom javnih usluga. Plan je bio da država dve linije, do Beča i Soluna, do kraja 2021. subvencioniše sa oko 5,6 miliona evra.
Aerodromi Srbije su zadnji put saopštili da će letovi biti nastavljeni krajem juna ove godine. Ali, to se nije dogodilo, i uopšte je neizvesno da li će i u martu 2021. biti letova. Iako aerodrom Morava ne poseduje dozvolu za obavljanje kargo saobraćaja, iz Aerodroma Srbije sada najavljuju da njegovim opremanjem država planira da u narednom periodu ova vazdušna luka postane i regionalni centar za prevoz robe. Najavljeno je i da će početi izgradnja nove piste na koju će sletati veći putnički i transportni avioni.
Izvor: N1, N. Božović
Vazno je da se danima po tv reklamirao ..uspeh“ promasene investicije i da je bilo SVECANO OTVARANJE uz svu svitu i halabuku…
Oni ne mogu da zarade za plate da imaju svaki dan po 5 letova. Ko će iz Čačka, Kragujevca ili Kraljeva da leti negde, sve sirotinja, da idu u šoping u Beč ili Solun, kako da ne sa 400 evra plato će da idu avionom u šoping. To moze samo idioti da smisle. Drugo Beograd nikad neće dozvoliti da oni izgube bilo koji let zbog Lađevca pa i oni posluju sa ogromnim gubicima. Jedino za što moze da posluzi ovaj aerodrom za turiste za Trepču banju i Vrnjačku banju ali to je tako mali broj turista da će aerodrom poslovati non stop sa gubicima. Drzava plaća nekim avio kompanijama da lete do Niša inače ni oni ne bi imali ni jedan let. Beogradski aerodrom funkcioniše samo zato sto im drzava daje ogromne pare inače da rade sami odavno bi udarili katanac. To je kada „stručnjaci“ urade investiciju bez studije izvodljivosti. Stručnjaci iz ove oblasti i piloti odmah su rekli da je ovo promašena investicija. Bar zaposleni uzivaju, dodju ujutro popiju kaficu, sačekaju 3 pa kući a plata redovna i ne sumljam da je solidna.
Ja sam redovno leteo iz Ladjevaca pa sta.Od kuce do Ladjevaca imam 6km a do Surcina 150km.Letovi iz Ladjevaca su bili uglavnom puni.
Alaj volem ovaj režim
plata ide, a ja ležim.
Bitno je da su Bojović, Milun i ekipa išli na kafu u Beč. Svaka čast Milunu.
Cao Nidzo, vidim pomno pratis desavanja u Cacku. Sto tebe nisu vodili? Kakva greska, strasno.
A tebe ce Djiki da vodi kada dodje na vlast. Mozda i Calov, nikad se ne zna.
Pošto živim u Čačku normalno je da pratim dešavanja. Vidim da je i Bojović potpisao za neku ogradu od 40000 evra u Aveniji. Ne, ne, Đilas ili Ćalović, već Bojović. A ti,, kako si?