ČAČAK, ČAJETINA – I Beograd i Zlatibor će uskoro moći da se pohvale gondolom. Međutim, prema rečima predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića zlatiborska je duža, a jeftinija.
– Zlatiborska i beogradska gondola imaju istu opremui i početna i završna stanica nam je ista, samo što mi imamo i međustanicu. Beogradska gondola dugačka je jedan kilometar i ima šest stubova, a zlatiborska 36 stubova, jer je u pitanju devet kilometara i teren je mnogo zahtevniji i teži. Međutim, beogradska je skuplja. Košta će 17 miliona evra, dok je cena zlatiborske 13 miliona – rekao je Stamatović juče u Čačku prilikom otvaranja stranačke kancelarije “Zdrave Srbije“
On je rekao da su imali prozivke zbog dokumentacije, a da se na sajtu beogradske gondole može videti da nemaju ni studiju opravdanosti ni idejno rešenje pa se ne zna na osnovu čega su izračunali koliko će koštati. Stamatović tvrdi da mnoge stvari u beogradskoj gondoli nisu definisane, prvenstveno kvadratura objekta.
– Takođe, mi pitamo zašto u izgradnji njihove gondole učestvuju svi građani, a mi našu sami finansiramo. Zašto ministarstvo turizma i ostala ministarstva, daju pola novca za beogradsku gondolu, zašto je Beograđani samo ne plate ako žele da je imaju. Isto tako građani Srbije izdvajaju za postrojenje za preradu otpadnih voda u Beogradu 200 miliona evra, a na Zlatiboru ga mi pravimo iz sopstvenog budžeta. To su pitanja iz unutrašnjost, za koje ćemo tražiti odgovor i buditi svest građana. Mi iz zapadne Srbije ne treba da finansiramo neke gradske projekte, možemo nacionalne. Gondola u Beogradu to nije, pre bi nacionalni projekat trebalo da bude gondola na Zlatiboru jer je devet puta duža od beogradske – kazao je Stamatović.
Direktorka JP “Gold gondola“ Bojana Božanić rekla je da bi turisti ove godine trebalo da se voze gondolom na Zlatiboru.
– Opština Čajetina je završila već tri faze. Kompletirali smo početnu i poslednju stanicu i podigli 19 stubova. Preostalo je još da uradimo međustanicu koja se nalazi pored Ribničkog jezera na polovini trase i da se podigne još 11 stubova od međustanice do vrha Tornika. Još uvek tehnička dokumentacija nije gotova, mada su imovinsko – pravni odnosu završeni u onoj meri u kojoj je to potrebno. Postoje neki birokratski problemi koji nas sprečavaju da podnesemo zahtev za građevinsku dozvolu. Verovatno to ima veze i sa politikom i našom pozicijom, odnosno opozicijom u kojoj se nalazimo. Problemi na koje nailazimo su proceduralne prirode i sve je dosta zamršeno, iako imamo Rešenje o utvrđenom javnom interesu za izgradnju gondole i uveravanja da će to sve biti najbrže moguće završeno. Međutim, samo ono što je bilo do Opštine Čajetina je urađeno a sada čekamo da se procedure završe u Ministarstvu finansija, Republičkom geodetskom zavodu i u Upravnom sudu kako bi se u septembru vozili gondolom – zaključila je Božanić.
Izvor: RINA