Zlatiborska gondola devet puta duža od beogradske, a četiri miliona evra jeftinija

0
532

ČAČAK, ČAJETINA – I Beograd i Zlatibor će uskoro moći da se pohvale gondolom. Međutim, prema rečima predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića zlatiborska je duža, a jeftinija.

Zlatiborska i beogradska gondola imaju istu opremui i početna i završna stanica nam je ista, samo što mi imamo i međustanicu. Beogradska gondola dugačka je jedan kilometar i ima šest stubova, a zlatiborska 36 stubova, jer je u pitanju devet kilometara i teren je mnogo zahtevniji i teži. Međutim, beogradska je skuplja. Košta će 17 miliona evra, dok je cena zlatiborske 13 miliona – rekao je Stamatović juče u Čačku prilikom otvaranja stranačke kancelarije “Zdrave Srbije“

On je rekao da su imali prozivke zbog dokumentacije, a da se na sajtu beogradske gondole može videti da nemaju ni studiju opravdanosti ni idejno rešenje pa se ne zna na osnovu čega su izračunali koliko će koštati. Stamatović tvrdi da mnoge stvari u beogradskoj gondoli nisu definisane, prvenstveno kvadratura objekta.

Takođe, mi pitamo zašto u izgradnji njihove gondole učestvuju svi građani, a mi našu sami finansiramo. Zašto ministarstvo turizma i ostala ministarstva, daju pola novca za beogradsku gondolu, zašto je Beograđani samo ne plate ako žele da je imaju. Isto tako građani Srbije izdvajaju za postrojenje za preradu otpadnih voda u Beogradu 200 miliona evra, a na Zlatiboru ga mi pravimo iz sopstvenog budžeta. To su pitanja iz unutrašnjost, za koje ćemo tražiti odgovor i buditi svest građana. Mi iz zapadne Srbije ne treba da finansiramo neke gradske projekte, možemo nacionalne. Gondola u Beogradu to nije, pre bi nacionalni projekat trebalo da bude gondola na Zlatiboru jer je devet puta duža od beogradske – kazao je Stamatović.

Direktorka JP “Gold gondola“ Bojana Božanić rekla je da bi turisti ove godine trebalo da se voze gondolom na Zlatiboru.

Opština Čajetina je završila već tri faze. Kompletirali smo početnu i poslednju stanicu i podigli 19 stubova. Preostalo je još da uradimo međustanicu koja se nalazi pored Ribničkog jezera na polovini trase i da se podigne još 11 stubova od međustanice do vrha Tornika. Još uvek tehnička dokumentacija nije gotova, mada su imovinsko – pravni odnosu završeni u onoj meri u kojoj je to potrebno. Postoje neki birokratski problemi koji nas sprečavaju da podnesemo zahtev za građevinsku dozvolu. Verovatno to ima veze i sa politikom i našom pozicijom, odnosno opozicijom u kojoj se nalazimo. Problemi na koje nailazimo su proceduralne prirode i sve je dosta zamršeno, iako imamo Rešenje o utvrđenom javnom interesu za izgradnju gondole i uveravanja da će to sve biti najbrže moguće završeno. Međutim, samo ono što je bilo do Opštine Čajetina je urađeno a sada čekamo da se procedure završe u Ministarstvu finansija, Republičkom geodetskom zavodu i u Upravnom sudu kako bi se u septembru vozili gondolom – zaključila je Božanić.

Izvor: RINA

Prethodni članakDrobnjak: Ne odustajem od povećanja putarine i njene naplate i na magistralama
Sledeći članakŠkola u Gornjoj Gorevnici renovirana pred veliki jubilej

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here